A Magyar Telekom kisebb eredményt ért el, mint tavaly

MTI Sajtóadatbank, 2007. február 13. 09:46
A Magyar Telekom Nyrt. 76,659 milliárd forint éves nettó eredményt ért el 2006-ban, ami 2,2 százalékkal kisebb az egy évvel korábbi 78,415 milliárd forintnál - hozta nyilvánosságra a társaság kedden.
A nem auditált, konszolidált, a nemzetközi pénzügyi jelentési szabvány (IFRS) alapján készült tőzsdei gyorsjelentés szerint a társság bevételei tavaly 9,1 százalékkal 671,2 milliárd forintra nőttek, alapvetően azért, mert a mobil, az internet, valamint a rendszerintegrációs és informatikai szolgáltatásokból származó bevételek növekedése ellensúlyozta a vezetékes bevételek csökkenését. A nettó eredmény mérséklődését elsősorban a magasabb értékcsökkenéssel magyarázta a társaság.

A csoport kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) 0,9 százalékkal 258,6 milliárd forintra nőtt, rátája 38,5 százalék volt.

A csoport EBITDA-ja a montenegrói leányvállalatánál kötött és vitatott tanácsadói vizsgálattal kapcsolatos költségek - 4,1 milliárd forint - nélkül 262,7 milliárd forintot tett ki, a ráta pedig 39,1 százalékot ért el. Christopher Mattheisen, a cég elnök-vezérigazgatója a jelentés szerint kifejtette: az erős verseny ellenére megőrizték vezető pozícióikat.

A bevételek növekedése és az EBITDA az éves céloknak megfelelően alakult. Tavaly már érezhetőek voltak a vezetékes-mobil integráció első pozitív hatásai, ugyanakkor felmerült néhány egyszeri költség is a folyamattal kapcsolatban.

Hozzátette: az idén 2006-hoz képest változatlan bevétellel és forintértéken számolva változatlan EBITDA elérését tűzik ki célul. Cél az is, hogy a tárgyi eszközök és immateriális javak bruttó beszerzésére fordított összeg bevételekhez viszonyított aránya 14 százalék alatt legyen.
Kulcsszavak: +mérleg Magyar Telekom

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01