Hiába pályáztak
- Külső támogatást egyáltalán nem kaptunk. Bár érdeklődtünk és pályáztunk is, de általában választ sem adtak. Most már egyébként úgy gondoljuk, hogy jobb is így, legalább teljes mértékben a magunk urai lehetünk. Igaz, ez egyúttal a saját anyagi forrásaink felhasználását jelenti, amelyeket persze legkevésbé sem nevezhetünk bőségesnek. A site-ot eddig pár zacskó szotyiból hoztuk ki, de reméljük, hogy már a közeljövőben nyereséget tudunk termelni.
- Gondoljátok, hogy az internet magyar nyelvű részén van akkora piac, hogy hirdetőket, esetleg befektetőket találjatok?
- Szerintem a médium önmagában érdektelen, egy hirdetőt vagy kereskedőt normális esetben csak az érdekel, hogy a legolcsóbban a legtöbb potenciális vevőhöz eljusson. Az internet ebből a szempontból elég szerencsés lehetőségeket biztosít, mert egyrészt a reklámok elkészítése és fenntartása viszonylag olcsó (mondjuk a televízióhoz vagy az újságokhoz képest), másrészt a közönség elérése jól mérhető. A Pálya ráadásul olyan szolgáltatás, amelyet egy jól meghatározható célközönség vesz igénybe. Egy nagyobb felvételi előkészítő vagy nyelviskola például mérlegelheti, hogy elhelyezi nálunk a hirdetését, vagy inkább az aluljárókban osztogat szórólapokat. Meg kellene mérni, de csodálkoznék, ha az utóbbival járna jobban.
- Hogyan gyűjtitek be a felsőoktatásról szóló információkat?
- Elég nehezen. Elképesztő, hogy a hivatalos források szinte titkolják az adatokat. A pályaválasztásról pedig rendes statisztikákat sem lehet kapni. Sokszor azonban csak az jelent gondot, hogy az adathalmazokat, amelyeket strukturált formában is megkaphatnánk, papírról kell "kézi" módszerekkel visszafejtenünk.
- Milyen sűrűn látogatják a fiatalok a Pályát?
- A nézettségre nem panaszkodhatunk, ráadásul folyamatosan növekszik. A látogatók nagy része felvételire készül, és szívesen teszteli tudását, olvassa a cikkeket, és böngészi az adatbázist. Sokan iratkoznak fel hírlevelünkre is. Csak a fórumon nem érezni még eléggé a pezsgést.
- Vannak terveitek a továbbfejlesztésről is?
- Igen, a logikus lépés most az lenne, hogy lehetővé tegyük az online jelentkezést az egyetemekre. Ez azonban jelenleg sajnos csak álom lehet, annak ellenére, hogy a technikai kivitelezés pár hónapot venne csupán igénybe, és nagy megtakarítást jelentene az államnak. Ma Magyarországon egy ilyen dolog beindítását átláthatatlan érdekszövetségek nehezítik, de reméljük, hogy pár éven belül ez is megváltozik. Akkor meg lehetne valósítani az elképzeléseinket. Rajtunk nem múlik.
Kapcsolódó cikkek
- Nemzetközi elismerés a hazai IT oktatásnak
- Milliárdokat tervez fejlesztésre a Debreceni Egyetem
- ELTE: Cisco-díjas oktatási giga-hálózat
- Az Axis elindította online házkonfigurátorát
- D-Link Felsőoktatási IP-fórum megújult üzleti megoldásokkal
- Hírportált indított az RTL Klub
- iWiW Klubrendszer üzleti felhasználóknak is
- Google: Kitiltva az amerikai katonai támaszpontokról
- Új lehetőség az iskola-szülő kommunikációjában
- Mobiltelefon a jó jegyekért
Pályaorientációs nap volt a Széchenyi-egyetemen
Pályaorientációs nap keretében érkeztek általános iskolások a győri Széchenyi István Egyetemre, ahol laborlátogatásokon, előadásokon, kreatív foglalkozásokon, sőt kínai nyelvórán is részt vehettek. A jelentős érdeklődés miatt az intézmény komplex szolgáltatáscsomagot állított össze, amelyre iskolai csoportok jelentkezhetnek, akár egy osztálykirándulás tartalmas programjaként.
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.
Ezt tudja az OMODA autók gyártója, a Chery Group új akkumulátor-technológiája
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.
Felmérés: a hollandiai szervezetek negyede nincs felkészülve kibertámadásra
Hollandiában a közepes és nagyvállalatok negyede nincs felkészülve egy esetleges kibertámadásra – jelentette hétfőn az NLTimes című holland hírportál a KPN holland távközlési vállalat megrendelésére készült felmérésre hivatkozva, amelyben kiemelik az egészségügyi szektor veszélyeztetettségét is.