Szemet vetett a Telecom Italiára a spanyol Telefónica
Az olasz Il Sole 24 Ore lap úgy tudja, hogy a spanyol cég kétmilliárd eurót ajánlott fel a Pirellinek egy 30 százalékos Holding Olimpia pakettért. Az Olimpia egy meg nem nevezett olasz konzorcium, a France Télécom, a TeliaSonera, az indiai Hinduja csoport, valamint az orosz Sistema érdeklődését is felkeltette.
Február eleje óta harmadik lehetőségként egy új mobilszolgáltató áll a szlovák előfizetők rendelkezésére, a Telefónica O2 Slovakia, a spanyol Telefónica leányvállalata. A szolgáltatás üzembe helyezése zökkenőmentesen megtörtént. A társaság saját bevallása szerint mintegy félmillió ügyféllel rendelkezik.
Az O2 december óta toborozza átfogó reklámkampány keretében főként olcsó áraival az előfizetőket. A Deutsche Telekom tulajdonában lévő T-Mobile Slovakia és francia konkurense az Orange 2006 végén együttesen 4,7 millió előfizetővel rendelkezett az 5,4 milliós lakosság körében. A Telefónica O2 nem épített ki saját hálózatot, hanem a T-Mobile Slovakia hálózatát bérli még a jövő évig.
Szlovák szakértők szerint még nem teljesen biztos, hogy az O2 megtarthatja-e 2006 augusztusában szerzett licencét. A magasabb ajánlat ellenére kiesett Mobilkom Austria és a cseh-szlovák B Four csoport ugyanis bírósági keresetben támadta meg a döntést állítólagos eljárási manipulációkra hivatkozva. Január közepén a pozsonyi ügyészség vizsgálatot indított a kiírási eljárás folyamán elkövetett törvénysértések gyanúja miatt.
Kapcsolódó cikkek
- A Telecom Italia legújabb kérője a spanyol Telefónica
- Olasz bankok ellenajánlatra készülnek a Telecom Italia külföldi kézbe kerülésének megakadályozására
- Az olasz távközlőért többen készek harcolni
- Megkezdte működését a harmadik mobilszolgáltató Szlovákiában
- Lemondott a Telecom Italia elnöke
- Félévi eredményei után irányt vált a Telecom Italia
- A Nokia Itáliában erősít
- A Telecom Italia eladta görög mobilszolgáltatóját
- A Telecom Italia felvásárolja a TIM-et
- A Telecom Italia megveszi mobilszolgáltató leányvállalatát
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Új üzlet és vállalatoknak szánt, prémium szolgáltatás az iCentre-nél
Az iCentre megnyitotta új üzletét Óbuda első számú bevásárlóközpontjában. Az eseményen a cég új iCentreCare szolgáltatásának részleteit is ismertette, amely segítségével a vállalatok egyszerűen és hatékonyan kezelhetik Apple eszközeiket, és maximálisan kihasználhatják azok előnyeit az üzleti működésük során.
Felújított műszaki cikkek a fókuszban a Vatera idei Black Weeksén
A Vateránál a fekete péntek nem a mértéktelen költésről szól, a bizonytalan gazdasági helyzethez igazodóan a piactér idén november 15. és december 1. között olyan speciális Black Weeks kampányt rendez, amelynek keretében felújított (refurbished) termékeket árusító partnerkereskedők több ezer felújított okostelefonja, laptopja mellett vaterás eladók termékei is elérhetők lesznek akciós áron.