A Microsoft és a Szegedi Tudományegyetem felavatták a "Jövő Tantermét"
forrás Prim Online, 2007. február 28. 18:15
A tantermet az egyetem Oktatáselméleti Kutatócsoportja hozta létre a Microsoft Magyarország anyagi támogatásával. A tanterem a tanárképzésben, a tanártovábbképzésben és az oktatástudományi kutatásokban fog szerepet játszani.
A mai napon, egy kísérleti tanóra keretében nyitotta meg kapuit a „Jövő Tanterme”. A speciális tantermet a Szegedi Tudományegyetem Oktatáselméleti Kutatócsoportja hozta létre a Microsoft Magyarország anyagi támogatásával. A projekt célja a ma elérhető legkorszerűbb információs-kommunikációs technológia oktatásban való felhasználásának életszerű bemutatása. A tanterem felavatásán részt vett Magyar Bálint fejlesztéspolitikai államtitkár, az egyetem vezetése nevében Dékány Imre akadémikus, az egyetem tudományos rektorhelyettese köszöntötte a résztvevőket.
A Microsoft fejlesztési stratégiájáról és oktatási programjairól Merényi Ádám, a Microsoft Magyarország oktatási programmenedzsere tájékoztatta a megjelenteket.
Csapó Benő egyetemi tanár, a kutatócsoport vezetője ismertette a tanterem fő feladatait, a tanárképzésben, a tanártovábbképzésben és az oktatástudományi kutatásokban betöltött szerepét. Felhívta a figyelmet arra, hogy mielőtt egy oktatási módszert széles körben elterjesztenek, érdemes azt „laboratóriumi feltételek között” kipróbálni, alkalmazhatóságát, hatékonyságát a gyakorlatban kipróbálni, felmérni. Az új információs-kommunikációs technológiák végtelenül sok új ismeretközvetítő, képességfejlesztő eljárás lehetőségeit teremtették meg, azonban ezek kidolgozását nem lehet csak a gyakorló tanároktól elvárni, szükség van az ilyen feladatokra szakosodott, speciális felkészültségű kutatócsoportokra is. A tanterem egy hosszabb távú kutatási-képzési program első lépésének tekinthető. Végül a tantermet, annak felszerelését és használatát Molnár Gyöngyvér, a „Jövő tanterme” projekt szakmai vezetője mutatta be egy kísérleti tanóra keretében. A tanulók szerepét ebben az esetben a meghívott vendégek játszották.
A tanteremnek már a bútorzata is különbözik a hagyományos tantermekétől. Falai meleg színűek, a görgőkön mozgatható asztalok elrendezését gyorsan meg lehet változtatni az egyéni tanulás, a páros vagy 3-6 fős kiscsoportos munka feltételeinek megfelelően. A terem minden egyes asztalához tartozik egy hordozható számítógép, hagyományos notebook, érintőképernyős tábla-pc, vagy a legújabb, rendkívül könnyű, szintén érintőképernyős ultramobil pc. Az összes számítógép vezeték nélkül csatlakozik az internetre. A tanári gépről irányítva egy-négy tanuló számítógépnek képernyőjét lehet a kivetítőn megmutatni.
A teremben megtalálható a legkorszerűbb interaktív tábla is – melyen nemcsak tetszőleges multimédia oktatóanyag jeleníthető meg, hanem az arra írott, rajzolt információt is rögzíteni lehet, és a tárolt információt a megfelelő hordozón akár a tanulók is hazavihetik.
Bővebb információ a Microsoft oktatási programjairól:
http://www.microsoft.hu/oktatas/pil.mspx
http://www.microsoft.hu/oktatas/innovativ_iskolak_oktatok.mspx
A Microsoft fejlesztési stratégiájáról és oktatási programjairól Merényi Ádám, a Microsoft Magyarország oktatási programmenedzsere tájékoztatta a megjelenteket.
Csapó Benő egyetemi tanár, a kutatócsoport vezetője ismertette a tanterem fő feladatait, a tanárképzésben, a tanártovábbképzésben és az oktatástudományi kutatásokban betöltött szerepét. Felhívta a figyelmet arra, hogy mielőtt egy oktatási módszert széles körben elterjesztenek, érdemes azt „laboratóriumi feltételek között” kipróbálni, alkalmazhatóságát, hatékonyságát a gyakorlatban kipróbálni, felmérni. Az új információs-kommunikációs technológiák végtelenül sok új ismeretközvetítő, képességfejlesztő eljárás lehetőségeit teremtették meg, azonban ezek kidolgozását nem lehet csak a gyakorló tanároktól elvárni, szükség van az ilyen feladatokra szakosodott, speciális felkészültségű kutatócsoportokra is. A tanterem egy hosszabb távú kutatási-képzési program első lépésének tekinthető. Végül a tantermet, annak felszerelését és használatát Molnár Gyöngyvér, a „Jövő tanterme” projekt szakmai vezetője mutatta be egy kísérleti tanóra keretében. A tanulók szerepét ebben az esetben a meghívott vendégek játszották.
A tanteremnek már a bútorzata is különbözik a hagyományos tantermekétől. Falai meleg színűek, a görgőkön mozgatható asztalok elrendezését gyorsan meg lehet változtatni az egyéni tanulás, a páros vagy 3-6 fős kiscsoportos munka feltételeinek megfelelően. A terem minden egyes asztalához tartozik egy hordozható számítógép, hagyományos notebook, érintőképernyős tábla-pc, vagy a legújabb, rendkívül könnyű, szintén érintőképernyős ultramobil pc. Az összes számítógép vezeték nélkül csatlakozik az internetre. A tanári gépről irányítva egy-négy tanuló számítógépnek képernyőjét lehet a kivetítőn megmutatni.
A teremben megtalálható a legkorszerűbb interaktív tábla is – melyen nemcsak tetszőleges multimédia oktatóanyag jeleníthető meg, hanem az arra írott, rajzolt információt is rögzíteni lehet, és a tárolt információt a megfelelő hordozón akár a tanulók is hazavihetik.
Bővebb információ a Microsoft oktatási programjairól:
http://www.microsoft.hu/oktatas/pil.mspx
http://www.microsoft.hu/oktatas/innovativ_iskolak_oktatok.mspx
Kapcsolódó cikkek
- Kiemelkedően jó Grepton eredmények a Microsoft támogatási pályázatán
- Következő generációs CRM a felsőoktatásnak
- GTS-Datanet pályázat a jövőről, diákoknak
- A Microsoft a régió legjobb munkahelye
- SharePoint portál az ELTE-n
- A NetAcademiával képezteti leendő tanácsadóit a Microsoft
- ECDL a szakképzésben - kölcsönös átjárhatóság
- Elektronikus tananyag-piactér és a digitális könyváruház indul
- Webfejlesztői verseny Microsoft platformon
- Cell Broadband Engine technológia oktatása a BMF-en