Gondolatvezérlő játékokhoz
Kiss Ádám Zoltán, 2007. március 2. 20:20
A távoli jövőben játszódó sci-fik világát váltotta valóra egy amerikai vállalat, olyan vezérlőt alkottak meg, ami gondolatainkkal képes irányítani a játékokat.
Sokan reménykedtek, hogy a Nintendo Wii konzol mozgásérzékelős irányítója végre kimozdítja foteljeikből a játékfüggőket, ám az Emotiv Systems találmánya éppen az ellenkező irányba hat. Az eredetileg emberi és állati gondolatok kifürkészésére kifejlesztett rendszert Project Epoc néven vitték tovább, kifejezetten játékvezérlés céljából. A kísérleti stádiumban levő szerkezet az Emotiv Development Kit nevet kapta, és három üzemmódra képes. Az Expressiv az arc mimikájára jellemző agyi tevékenységet próbálja fülön csípni, az Affectiv az érzelmekkel teszi ugyanezt, míg a Cognitiv a mozgásra irányuló gondolatokat képezi le elektronikus impulzusok formájában. Az elsőre kissé Nagy Testvér hatású készüléket még idén be szeretnék mutatni egy szakmai vásáron. A megoldás hátránya lehet, hogy az ilyen eszközök általában meglehetős gyakorlást kívánnak a felhasználótól, valamint bármilyen triviális legyen is, rövid hajat, mivel az érzékelők különben nehezen veszik agyunk aktivitását.
Kapcsolódó cikkek
- Gameloft játékok már Intel-alapú okostelefonokra és táblagépekre is
- Nagyköveteket keres a Nokia
- Masat-1 - Idejének negyedét a Föld árnyékában tölti az első magyar műhold
- Az ókori világ földrajzát segít megismerni a Google új projektje
- Masat-1 - Az első magyar műhold a Föld árnyékában halad pályája egy részén
- Repülőszimulátor-rajongók visszahozzák a Malév gépeit Budapestre
- A digitális technológia mentheti meg a kihalófélben lévő nyelveket
- Már elérhető a neten Európa legjobb gépi fordítóprogramja
- Japán tudósok megcsinálták az Avatar-robotot
- Sokoldalú LED-es megoldású kijelzők az LG-től