NJSZT IKF: évforduló kiállítással, konferenciával
Ismeretes, hogy a gyártók, forgalmazók és felhasználók 1997-ben az NJSZT égisze alatt együttesen létrehozták az Intelligens Kártya Fórumot. A szervezet létrehozóit ösztönözte, hogy a 90-es évek közepe óta Magyarországon is meglehetősen nagy számban jelentek meg az intelligens kártyás alkalmazások. Ma már milliós nagyságrendben van használatban "smart card" a távközlés, a törzsvásárlói programok, a beléptetési rendszerek, diákigazolvány, orvoskártya, banki alkalmazások kapcsán.
Az NJSZT IKF küldetése nemcsak abban áll, hogy a chipkártya-technológia elterjedését segítse elő, hanem tevékeny részt vállal a tervezett országos hatókörű projektek működőképességének javításában, oly módon, hogy a szabványosítás, a rendszerek közötti átjárhatóság alapelveit a programgazdák figyelembe vegyék.
Kapcsolódó cikkek
- ECDL a szakképzésben - kölcsönös átjárhatóság
- Alföldi: digitális esélyegyenlőség a zászlón
- Robotfoci 2050: tudományos ismeretterjesztő DVD
- ECDL - jó, ha zsebben van
- Nagy kihívások az informatikában
- Jelentős eredmények az elektronikus közigazgatás fejlesztésében
- NJSZT-kongresszus Győrben
- Információs Társadalom - nincs más választás!
- NJSZT 2006: Információs társadalom – nincs más választás!
- Az Állami Nyomda nemzetközi tanúsítványt kapott a chipkártyák megszemélyesítéséhez
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.