Szakemberek a digitális átállásról
Az eseményt Mojzes Imre, a HÉT elnöke nyitotta meg, aki hangsúlyozta, hogy a konferencia célja a váltás társadalmi vonzatainak bemutatása.
Pados László, a Nemzeti Hírközlési Hatóság osztályvezetője elmondta: a digitális televíziózás gyakorlatilag azt jelenti, hogy az analóg jeleket digitális jelekké alakítják át, aminek eredményeképpen jelentős sávszélesség- megtakarítás jön létre. Jelenleg egy analóg csatornán egy tévéműsort lehet sugározni, az új technológia akár 5-10 digitális műsor sugárzását is lehetővé teszi.
A digitális televíziózás a lakosságnak sokkal több információt nyújt, de új szolgáltatásokat is kínál majd, például vásárlást, tanítást. Mindezt a mostaninál jobb minőségben. Ehhez szükség lesz egy beltéri egységre, úgynevezett set-top boxra, amit már jelenleg is kínálnak egyes szolgáltatók bizonyos csomagjaikhoz.
Magyarországon három országos földfelszíni hálózat működik, további bővítésre az analóg platformon nem volt lehetőség. A digitalizálásra ezért is kerül sor. Mivel azonban ennek mások a műszaki feltételei, a védelmi paraméterei, az ellátási területei, mint az analógnak, szükség volt egy tervezési folyamat megkezdésére. A Nemzetközi Távközlési Egyesület (International Telegraph Union) Tanácsa 1185-ös határozatában úgy döntött, hogy a digitális tervezést két lépcsőben hajtja végre: 2004-ben elfogadta a műszaki elveket, amelyek alapján el lehet készíteni a terveket, majd 2006-ban, a záróülésen ezeket el is fogadta - tette hozzá Pados László.
Az Európai Bizottság 2012. január elsejét határozta meg az analóg digitális átállás határidejeként az európai uniós tagállamokban. A nem EU-országok várhatóan később fejezik be az analóg adók kikapcsolását.
A digitális rádiós és televíziós rendszerek bevezetéséhez szükséges a szabályozási feltételek megteremtése. A rendszeres műsorszóró szolgáltatások elindításához és a digitális átállás megvalósításához politikai döntés és állami szerepvállalás szükséges.
Vári Péter, a Miniszterelnöki Hivatal (MEH) főtanácsadója előadásában elmondta, hogy a MEH honlapján minden határozat és tervezet elérhető és megtekinthető. A következő lépésekkel kapcsolatban kifejtette: szerdán tárgyal a kormány az előterjesztés a televíziózás és rádiózás digitális átállásának stratégiai célkitűzéseiről és kormányzati feladatairól. Hangsúlyozta, hogy szeretnék elkészíteni a digitális átállás-stratégia mellett a tartalomra vonatkozó stratégiát is, amely feltehetően május végére készül el.
A konferencián felszólalt még többek között a T-Online, a UPC és az Ericson képviselője is.
Kapcsolódó cikkek
- Amerikába mennek a legjobb startup-ok
- Open Source 2012 – Az innováció motorja
- Mobil programfüzet az Evolution résztvevőinek
- HWSW-konferencia annak, aki nemcsak nézi, hanem csinálja is a tévét
- Smartmobil '12 - A mobil az első!
- Evolution: egy új konferencia az online marketing legújabb eszközeiről
- Tavaly december végén 1,658 millió digitálistelevízió-előfizetés volt hazánkban
- Mobilfejlesztők, figyelem: hamarosan indul a Mobile Developers Day
- Feljövőben a digitális videótárak
- 70 millió forintos támogatás közösségi rádiók és televíziók számára
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.