A spam-maffia új trükkjei
MTI Sajtóadatbank, 2007. március 22. 09:09
Néhány évvel ezelőtt még a vírusok számítottak az első számú közellenségnek az interneten, mára azonban a nem kívánt reklám lett a legkomolyabb ellenfél. A T-Online, amely Európa szerte internet-hálózatokat üzemeltet, saját adatai szerint évente egy milliárd spam-et halász ki a saját hálózatából. A nem kívánt reklám képes megzavarni a tőzsdét is: múlt héten az amerikai tőzsdefelügyelet felfüggesztette 35 részvénykereskedését, amelyeknek árfolyama hatalmas ingadozást mutatott, mivel spamekkel hirdették őket. Az értékpapírokat csak ezen a héten engedik vissza a kereskedelembe.
Az amerikai szakértők úgy becsülik, hogy heti százmillió dollárra tehető az olcsó részvényekkel folytatott tőzsdei játék. Ennek elve nagyon egyszerű: valaki megvásárol olcsón egy bizonyos részvényt, aztán célzott spam-lavinával ötszáz százalékos hasznot ígér, majd ahogy a részvény emelkedni kezd, azonnal eladja. Ezzel a módszerrel állítólag öt százalékos haszonra lehet szert tenni - naponta.
Brit szakértők szerint a spam már-már kritikus határokat feszeget.
A spam maffia gyorsabb, profibb és mohóbb lett - véli Mark Sunner brit internetes szakértő. Új módszereik közé tartozik a személyes adatok begyűjtése, hogy aztán a hirdetést teljesen célzottan küldjék el az adott személynek. Szöveg helyett gyakran képet küldenek, ami megtéveszt számos szűrőt, és állandó mutációt alkalmaznak, hogy megnehezítsék az automatikus felderítést.
A Der Spiegel összefoglalójában szakértőket idéz, akik szerint régebben elég volt naponta egyszer kitisztítani a spam szűrőt, de most már óránként igazítani kell a szoftveren.
Az amerikai szakértők úgy becsülik, hogy heti százmillió dollárra tehető az olcsó részvényekkel folytatott tőzsdei játék. Ennek elve nagyon egyszerű: valaki megvásárol olcsón egy bizonyos részvényt, aztán célzott spam-lavinával ötszáz százalékos hasznot ígér, majd ahogy a részvény emelkedni kezd, azonnal eladja. Ezzel a módszerrel állítólag öt százalékos haszonra lehet szert tenni - naponta.
Brit szakértők szerint a spam már-már kritikus határokat feszeget.
A spam maffia gyorsabb, profibb és mohóbb lett - véli Mark Sunner brit internetes szakértő. Új módszereik közé tartozik a személyes adatok begyűjtése, hogy aztán a hirdetést teljesen célzottan küldjék el az adott személynek. Szöveg helyett gyakran képet küldenek, ami megtéveszt számos szűrőt, és állandó mutációt alkalmaznak, hogy megnehezítsék az automatikus felderítést.
A Der Spiegel összefoglalójában szakértőket idéz, akik szerint régebben elég volt naponta egyszer kitisztítani a spam szűrőt, de most már óránként igazítani kell a szoftveren.
Kapcsolódó cikkek
- A Stratfor az adatvédelem megsértésének minősítette a WikiLeaks-kiszivárogtatást
- Videokonferenciák: páholyból figyelnek a hackerek - Könnyedén felnyithatóak a zárt rendszerek (2. rész)
- Videokonferenciák: páholyból figyelnek a hackerek - Könnyedén felnyithatóak a zárt rendszerek (1. rész)
- Cisco: drasztikus mértékben csökkent a spamek száma
- Két és fél év szabadságvesztést kapott a Marriottot zsaroló magyar hacker
- Az Olimpia alatt fokozódik a spamveszély
- Az Anonymus csoport megtámadta a szlovák kormány weboldalait is
- Izraeli hackerek áldozata lett egy iráni médium és egy minisztérium honlapja
- Több órára leálltak a lengyel közigazgatási szervek honlapjai
- Az Európai Bizottság helyteleníti a fájlcserélők elleni kemény amerikai fellépést