Erősen esett tavaly a RomTelecom bevétele és nyeresége
A vezetékes vonalak száma országszerte 14 százalékkal ritkult tavaly, 3,4 millióra a 2005 végi 3,96 millióról. Tavalyelőtt is már gyorsan, 8,8 százalékkal, de még a tavalyinál kisebb ütemben fogytak a vezetékes vonalak. A távozott ügyfelek többsége konkurens vezetékes szolgáltatókhoz pártolt át. Az alternatív vezetékes szolgáltatók piaci részesedése még csak 10 százalékos volt 2005 végén, de arányuk rohamosan nő.
A mobiltelefon-telítettség még messze az európai átlag alatt van Romániában.
A pénzforgalmi többlet 338,3 millió euróra apadt a 2005-ös - lefelé módosított - 341,5 millióról.
Tavaly a cég hosszú távú adóssága 105,1 millió euróra csökkent a 2005 december végi 148,4 millió euróról.
Tavaly mintegy 200 millió eurót fektettek be, elsősorban azért, hogy az idén lényegesen magasabb bevételeket érjenek el az ADSL szolgáltatásból.
Az alkalmazottak száma tavaly 6 százalékkal, mintegy 800 fővel 12 257-re csökkent.
A RomTelecom 54,01 százalékát a legnagyobb görög távközlési cég, a Hellenic Telecommunications Organization (OTE) szerezte meg 2002 végéig az 1998-ban kezdett privatizáció során. Az OTE két lépésben először 675 millió dollárt, majd 243 millió dollárt fizetett.
Legújabban az idei évre tervezik a RomTelecom távközlési vállalat még állami tulajdonban lévő kisebbségének kibocsátását a tőzsdén. A tavalyi újabb halasztás oka a régi: egyes problémákat még tisztázni kell a könyvvizsgálók és a privatizációs tanácsadók között.
A távközlési minisztérium korábbi tájékoztatása szerint a legföljebb 45,99 százalékos kibocsátás értékét egymilliárd euróra becsülik. Tavaly többször elhalasztották az ügyletet, amely várhatóan a bukaresti tőzsde minden eddiginél nagyobb kibocsátása lesz. A papírokat a bukaresti, illetve egy külföldi tőzsdére tervezik bevezetni.
Kapcsolódó cikkek
- Kilép a Dell az LCD TV üzletágból?
- Az Avnet Romániában terjeszkedik
- Új értékesési vezető az Oracle-nél
- Megvehetik az Avayát - új kommunikációs menedzser változat
- Hitelközvetítő céget alapított a portfolio.hu
- A Microsoft a régió legjobb munkahelye
- 8,2 milliárd dollárért kelt el az Avaya
- Az Oracle 2007-es Partner Díjának nyertesei
- 4000 főtől válik meg a Motorola
- IT hálózatok teljesítmény-optimalizálása az Atigristől
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.