Fényes jövő áll a keresőmarketing előtt

forrás Prim Online, 2007. április 13. 12:35
„Felhasználói revolúció: Az új hirdetés környezet és az Internet tömegmédiummá való növekedése” címmel adott ki egy tanulmányt az Investment Research, mely érdekes megállapításokat tartalmaz az online marketinggel kapcsolatban. Az igen terjedelmes anyag megerősíti a sokak által már előrejelzett gyors keresőmarketing növekedést. De miért is nő a keresőmarketing ilyen rohamos ütemben?
A kutatás szerint a teljes keresőmarketing költés a 2006-os 5.6 milliárd dollárról 2011-re 44.5 milliárd dollárra fog növekedni, ami 23 %-os összetett növekedési ütemet feltételez. Ez az arány több, mint négyszer nagyobb, mint az eddigi piackutató cégek becslései. A tanulmány 4 fő okra hivatkozik.

Az internet-használat általános növekedése és a felhasználói réteg bővülése.
Egyre több direkt marketinges használja a keresőmarketinget a korábbi offline módszerek helyett.
A keresőprogramok növekvő használata, mint elsődleges információ az internet oldalhoz. Érdekesség, hogy a felmérésben megkérdezettek 41%-a jut el a weboldalra a keresőkön keresztül. Ez nagyobb arány, azoknál, akik közvetlenül gépelik be az URL-t a címsorba (37 %) vagy pedig akik könyvjelzőket használnak (22 %).
A keresőmarketing növekvő használata a nagyobb márkahirdetők körében, ami növekvő online bevételeket jelent.




A kutatás eredményeit alátámasztják más felmérések is. Az Internet Advertising Bureau által készített elemzés szerint a brit reklámpiac résztvevői egyre többet költenek online kampányokra. Az online reklámköltés immár átvette a vezetést a napilapok előtt, és jelenleg a tévés reklámköltés mintegy felét adja ki. Az egész reklámipar mindeközben az online költés töredékével nőtt.

Kálmán Tamás, az Etarget magyarországi vezetője úgy véli, hogy a gyors növekedés hazánkban is megfigyelhető. Elmondta, hogy az ágazat rohamos fejlődésével, a keresőmarketing szolgáltatás, azaz a PPC és a SEO költségek is nagy mértékben fognak növekedni. A világháló elterjedése felerősíti a versenyt, és ennek köszönhetően egyre több cég fogja felismerni, hogy stratégiájukból nem hagyhatják ki ezt a hirdetési formát.
Kulcsszavak: marketing

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59