Wapos ügyintézés a budaörsi önkormányzatnál

forrás Prim Online, 2007. április 17. 11:31
Mától a wapon keresztül is intézhetjük önkormányzati ügyeinket Budaörsön. A tavaly novemberben bevezetett SMS-ügyintézés után az átlátható, könnyen kezelhető wapos felülettel kiegészülve teljes körű megoldást kínál a Budaörsi Önkormányzat az e-government, azaz az elektronikus kormányzat területén. A mobil ügyintézés fejlesztéseinek támogatója a Pannon.
A Pannon támogatásával a Budapesti Corvinus Egyetem Közigazgatástudományi Kara mellett működő E-Government Alapítvány végezte el a wap-technológia ügyintézésben való alkalmazhatóságának a kutatását. A budaörsi önkormányzat ügyfelei mobilkészülékük segítségével mindenféle előzetes regisztráció nélkül az SMS mellett immár a wapon is intézhetik hivatali ügyeik egy részét: információkat kérhetnek, időpontot foglalhatnak akár az okmányirodába is és az ügyintézést magát is előkészíthetik, például az anyakönyvi kivonatokkal, lakcímbejelentéssel, vállalkozói igazolvánnyal kapcsolatos ügyeiket. A szolgáltatás részletes leírása megtalálható Budaörs város honlapján, a www.budaors.hu címen.

A Pannon kezdeményezője és hosszú ideje támogatója a különböző mobil kormányzati fejlesztéseknek. Az új technológiai eljárásoknak a tesztelése az igazgatási gyakorlatban hozzájárul ahhoz, hogy a közigazgatási reform ügyfélbarát jellege egyre inkább megfeleljen a kor követelményeinek.

A gyakorlati megoldások mellett a Pannon az elméleti háttér megszületését is támogatja szakértelmével és anyagi segítségével, így nyolc szak- és egyetemi tankönyv jelenik meg az elektronikus közigazgatás témájában. Ezek a városi, önkormányzati térinformatikáról és a műhold felvételekről készített területrendezési térképekről, a helyzettudatos mobiltechnológia igazgatási alkalmazásáról, az önkormányzati információs stratégiákról, az új felfogású igazgatási közönségszolgálat bemutatásáról és az önkormányzat legjobb elektronikus igazgatási gyakorlatairól, az államigazgatás központi információs rendszereiről, valamint a digitális, részvételi televíziózásban rejlő igazgatási lehetőségekről szólnak.

Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port.  A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.

2024. november 20. 19:56

Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni

Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.

2024. november 20. 18:21

A gyermekeket is megszólította az Internet Hotline őszi kampánya

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az intenzív médiajelenlétnek köszönhetően októberben jelentősen megnövekedett a hotline-hoz fordulók száma, minden jel szerint célba ért tehát a kampány fő üzenete: merj segítséget kérni, van hová fordulni online bántalmazás esetén.

2024. november 20. 16:43

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59