Indul az interaktív AOL TV

forrás: Világgazdaság online forrás: Világgazdaság online, 2000. január 26. 09:46
A kilencvenes évek eleje óta digitális jövőként többször beharangozott interaktív televíziózás most az AOL és a Time Warner egyesülésével elérheti első sikereit. Az AOL TV várhatóan már a nyáron indul. Közben az ABC News és a New York Times is úgy döntött: elindítja a tévés és internetes szolgáltatások, műsorok szerkesztői munkájának egyesítését - olvashatjuk a Világgazdaságban.
VG-összefoglaló

Az AOL vezetői a Time Warner-fúziótól többek között régóta dédelgetett álmuk, az interaktív televíziózás sikerre vitelét is várják. A nyáron Amerikában induló AOL TV szakértők szerint először oldhatja meg a legnagyobb problémát: túlléphet az interaktív tévézés terjedésének lökést adó vonzó programok hiányán. Az egyesített óriásnak nagy kiterjedésű kábeltévé-hálózata lesz, az előfizetőknek pedig set-top-boxokat adva a Time Warner programjait interaktív módon terjesztheti.

Az interaktív tévézés jelentősen átalakíthatja a fogyasztói szokásokat. Az AOL TV-n futó CNN nézői például az árfolyamokat figyelve gombnyomásra adhatnak tőzsdei megbízásokat, a hasonló érdeklődésű nézők írásos formában on-line beszélgethetnek egymással, aki pedig lemaradt egy sorozat egyik részéről, megnézheti annak szöveges összefoglalóját az új darab alatt.

A tengerentúlon várhatóan a set-top-boxok ellenőrzéséért folyik majd a csata, az AOL Time Warner mellett a Microsoft sem akar kimaradni a jövő ígéretes elektronikus kereskedelmi megoldásából, ezért az AT&T kábeltévé-hálózatának az ellátására kötött szerződést. A másik oldal készülődését az is jelzi, hogy az AOL már a Time Warnerrel kötött megállapodás előtt 200 főt foglalkoztatott az AOL TV programjainak fejlesztésére. A társaság emellett tavaly 1,5 milliárd dollárt fektetett a General Motorshoz tartozó Hughes Electronicsba annak érdekében, hogy annak műholdas DirecTV szolgáltatásához AOL set-top-boxokat fejlesszen.

Közben más vetélytársak is műsorkészítésük koncentrálása mellett döntöttek: a Walt Disney-birodalomhoz tartozó ABC News és a New York Times közös szerkesztésben adja majd műsorát a tévén és az interneten keresztül. Első lépésként csütörtöktől kezdve napi 15 perces videóanyagot sugároznak ugyanabban az időpontban a két cég internetes oldalán. A műsor elsősorban az amerikai elnökválasztási kampány eseményeit kíséri figyelemmel. Az ABC News hírcsatornán is közeledik egymáshoz a két fél, először az egészségügyi és technológiai szakműsorok szerkesztését egyesítik, nem zárva ki a módszer kiterjesztésének későbbi lehetőségét.

Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban

A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.

2024. december 21. 16:47

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át

Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel.  Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.

2024. december 21. 12:01

Az LG OLED tévéinek legfontosabb AI és személyreszabhatósági innovációi mutatkoznak be az új QNED TV-modellekben

Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel.  Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.

2024. december 21. 08:44

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32