Szárnyal az Amazon
Kiss Ádám Zoltán, 2007. április 25. 19:03
Az Amazon.com az elemzőket is meglepő eredménnyel kezdte a kereskedelmi szempontból meglehetősen lanyhának tartott első negyedévet. Az előző év hasonló időszakához képest 32 százalékkal nőtt a vállalat forgalma, ami 144 millió dollárt jelent a korábbi 96 millió dollárhoz képest. Az Amazon kiemelkedően teljesített az USA-Kanada területen, itt 30 százalékos a növekedés, az élvonal azonban az Ázsia-Európa régió, itt 35 százalékos volt a bővülés. Ez az ütem a vállalat szerint nem tartható sokáig, a második negyedévre lassabb bővüléssel számolnak, ám ezzel együtt is legalább 19 százalékos éves eredményjavulást várnak, ami könnyen felfelé mozdulhat el. Az Amazon sikerének egyik legfontosabb eleme a nemzetközi jelenlét. Míg az amerikai kiskereskedelmi forgalmazók jó része még mindig óvatosan kezeli a nemzetközi megrendeléseket, az Amazon teljes erővel belevetette magát ebbe az üzletbe. A néhány évvel ezelőtt még csak extra kiegészítő szolgáltatásként kezelt nemzetközi piac fontosságát jól mutatja, hogy a vállalat bevételének majd fele, 46 százalék innen ered, élen az Egyesült Királysággal, Franciaországgal, Japánnal és Kínával.