Termelésirányítás Pályázati forrásból
Különösen a hazai tulajdonú, jelentős növekedést maguk mögött tudó termelő cégekre jellemző, hogy a tulajdonos-ügyvezető, aki egyébként a leghatékonyabban tudja a munkákat szerezni, nem tudja másra átruházni a termelési vezetői szerepét, holott más fontos feladatai is lennének. Gyakori példa, hogy a termelő vállalatok vezetői napokat töltenek el azzal, hogy számukra is nehezen átlátható Excel táblákban próbálják a termelést megszervezni.
E gyakran fenyegető és sajnos sokszor bekövetkező helyzetre ad megoldást egy termelésirányítási funkciókkal kiegészített ERP rendszer. Segítségével az egyes munkafolyamatokat úgy tudják megtervezni, hogy azok ne csak külön-külön, hanem rendszerben is határidőre készüljenek el, és ne következzen be torlódás vagy kapacitáskiesés. Ha egy határidő módosulása miatt újra kell tervezni a gyártási folyamatot, akkor egy jó termelésirányítási rendszer követni tudja, hogy melyik gépen van kapacitás, és hogyan ütemezhető át a gyártás a leghatékonyabban.
Egy ilyen rendszerrel a vezető azonnal átlátja az üzemben folyó munkálatokat, ezért könnyen tervezhet olyan új folyamatokat, amelyek növelik a vállalat eredményességét. Ezen felül gyorsan, előre felismerheti a határidőket fenyegető kapacitáshiányt vagy a nyereséget veszélyeztető kihasználatlanságot, így időben reagálhat.
A kis-és középvállatok termelésirányítási folyamatainak egyik gyakorlott hazai szakértője a rEVOLUTION Software. A cég a Microsoft Dynamics NAV vállalatirányítási rendszer speciális iparági változataival segíti a gyártó cégeket üzletmenetük hatékonyságának a javításában.
„A vevők kéréseire és változó igényeire való gyors reagálás versenyelőnyt biztosít” – hangsúlyozza Bódog Norbert, a rEVOLUTION ügyvezető igazgatója. „A rendelési ígéretek hatékony kezelésének köszönhetően az ügyfelek szükség esetén rögtön megbízható szállítási határidőt kaphatnak, a sürgős szállítói rendelések pedig közvetlenül a vevőrendelésből tervezhetők, mindemellett a rendelések a termelési ciklus bármely pontján módosíthatók.”
A rEVOLUTION még 2005-ben vezette be a Dynamics NAV integrált vállalatirányítási rendszert a Schako Kft.-nél, Európa egyik piacvezető, légtechnikai komponensek gyártásával és kereskedelmével foglalkozó cégének magyarországi leányvállalatánál. A párhuzamos nyilvántartások, a kereskedelmi és gyártási folyamatok egy rendszerben történő összefogott kezelésében nyert kedvező tapasztalatokra tekintettel a Schako 2006-ban bevezette a rendszer termelésirányítási modulját is.
„Nagy előrelépést jelentett a gyártástervezésben a vállalatirányítási rendszer bevezetése. A gyártási modulban számos termékvariáció gyártása állítható be, a művelettervezés során pedig a folyamatban rögzített változások azonnal megjelennek a kapcsolód területeken is. Miután feltöltöttük az adatállományt, a rendszert könnyedén tudtuk használni, és a segítségével rengeteg időt takarítottunk meg.” – hangsúlyozza Karnuts László, a Schako Kft. termelési igazgatója.
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.