Sharp: A nyolcadik egymást követő rekord év

forrás Prim Online, 2007. április 26. 19:58
Az évente 11.8 %-os értékesítési növekedést követően, amely elérte a 19.45 milliárd eurót, a Sharp japán technológiai vállalat 2006-ban immár a nyolcadik egymást követő évben zárta rekord eredménnyel pénzügyi évét. Ez a kiemelkedő teljesítmény az innovatív LCD TV és napenergia szegmensekben tapasztalható óriási növekedésnek köszönhető.
Az LCD televíziók és napelemek iránti világszerte nagymértékben megnövekedett keresletnek köszönhetően a napelem és LCD úttörő Sharp kiemelkedő eredménnyel zárta a 2007 március 31-én zárult 2006-os pénzügyi évét(2006 április 1-2007 március 31). A globális eladások 11.8%-al növekedtek, 2.79 trillió yen-ről 3.12-re(19.45 milliárd euró). A működési profit 13.9%-al nőtt 163.7 milliárd yen-ről 186.5-re(1.16 milliárd euró), míg a nettó profit 14.7%-al emelkedett 88.6 milliárd yen-ről 101.7-re(632.6 millió euró).

Európa megerősítte pozícióját, mint a Sharp egyik legfontosabb külpiaca. Az eladások14%-al növekedtek 493 milliárd yen-re(3.4 milliárd euró), míg a működési profit 46%-al emelkedett 8.1 milliárd yen-re(52.5 millió euró). Az európai kontinens a világ legnagyobb napelem és modul piaca, ráadásul az LCD TV-k több mint 40%-át is itt értékesítik.

A Sharp Európát a jövő piacának tekinti. A japán vállalat Európában a napenergia rendszerek, a dokumentumkezelő megoldások és az LCD televíziók jól jövedelmező piaci szegmensére fókuszál. Ez lehetővé tette számára, hogy az elmúlt három pénzügyi évben közel megduplázza e termékek forgalmát a kontinensen. Ma a Sharp Japánon kívüli tevékenységének 26%-a származik európai üzleteiből

A 2007-es pénzügyi év kilátásai hasonlóan új rekord eredményekkel kecsegtetnek. A Sharp tervei szerint 105 milliárd yen-re növeli globális nettó profitját, eladásait pedig 8.7 %-al szeretné emelni 3.4 trillió yen-re.ű

A nagyképernyős full-HD LCD TV-k iránti óriási kereslet növekedés a gazdasági sikernek garanciája. A Sharp a síkképernyős TV-k szegmensének jól bevált receptjére támaszkodik:nagy képernyő átmérő, full-HD panel, 100 hertz technológia és nagyszerű formatervezés. Mindezeknek köszönhetően az audió, videó és kommunikációs divíziók a vállalat eredményeinek 44.2 %-át teszik ki. A nagyképernyős full-HD LCD TV-k iránti nagy keresletnek köszönhetően az eladások több mint 26%-ak nőttek, 1.38 trillió yen-re(8.59 milliárd euró).

A Sharp az LCD TV-k úttörője úgy becsüli, hogy ebben az évben 68 millió LCD tévé fog elkelni a világon, amelyből 27 millió Európában talál majd gazdára. A Sharp célja hogy a 2007-es pénzügyi évben 9 millió AQUOS LCD TV-t értékesítsen világszerte, melyek 40 %-ának képátlója nagyobb lesz, mint 1 méter.

Egyedül Európában 2,9 millió Sharp termék eladásával számolnak. Ezt támogatandó a vállalat az év elején LCD modul gyártást indított a lengyelországi Torun-ban található gyárában, amely jól példázza, hogy a Sharp Európát a jövő piacának tekinti. Az európai kereslet kielégítésére, ez a gyár néhány hónapon belül LCD TV gyártásba kezd. A vállalat tervei között szerepel az is, hogy 10 millió darab AQUOS LCD tévét értékesítsen itt a következő két-három évben.
Kulcsszavak: +céginfo Sharp

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59