Az Elcoteq hibakeresőket képez Pécsett
Déri Tibor, a Simonyi Károly Szakközépiskola igazgatója elmondta: az elméleti tananyag összeállítását és az oktatást a vállalat szakembereivel közösen végzik, a gyakorlati eszközöket az Elcoteq biztosítja az intézmény számára.
Krippl Zoltán hangsúlyozta: a cég számára egyre fontosabbá válik a magasabb szaktudású dolgozók alkalmazása. Ilyenek az elektrotechnikai folyamatokat egyes esetekben akár a műszerek jelzései nélkül is értő, átlátó és a hibákat javítani képes hibakeresők.
Rámutatott, belőlük jelenleg kevés dolgozik az Elcoteqnél, pedig szükség van rájuk, mert a hibákat ők képesek korrigálni, ezáltal kevesebb a selejt és a veszteség.
Az igazgató hangsúlyozta: az Elcoteq fejlődésének akadálya a képzett szakemberek hiánya. A hibakeresők mellett például villamosmérnökökből, technikusokból, forrasztókból is folyamatos lenne a felvétel, de nem csak Baranyában, hanem a megyehatáron túl is nehezen találnak ilyen képesítésű dolgozókat.
Az Elcoteq Magyarország Kft. 1998 óta működik. Két pécsi, valamint cserkúti és pellérdi üzemében jelenleg 6200 alkalmazott foglalkoztatásával mintegy 100-féle elektronikai terméket, berendezést gyárt kommunikációs technológiai megrendelőinek.
Krippl Zoltán megjegyezte: az általuk előállított termékek iránti kereslet növekedése, valamint a termékek, köztük a mobiltelefonok életciklusának folyamatos csökkenése okán gyáraikban nélkülözhetetlenek az állandó fejlesztések. Gyártóberendezéseik modernizációjára 2004 és 2008 között 54 millió eurót költenek.
Az Elcoteq 4 kontinensen és 15 országban van jelen, alkalmazottainak száma mintegy 24 ezer.
A cég nettó értékesítése tavaly 4,3 milliárd euró volt. A vezető a magyarországi leányvállalat árbevételét nem árulta el.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.