Szolidárisak a Deutsche Telekom vezetői
A közgyűléssel egy időben, csütörtökön is folyatódtak a figyelmeztető sztrájkok Németország-szerte a tervezett átalakítással kapcsolatban.
A tárgyalási fordulók sorozatos kudarca nyomán a ver.di szakszervezeti szövetség elnöke a múlt pénteken bejelentette a munkaügyi konfliktust a Deutsche Telekommal, a cég tervezett átalakítása miatt. A ver.di elnöke szerint a Deutsche Telekom vezetése "kesztyűt dobott" a szakszervezetnek, ők pedig fölveszik azt, és elrendelik a szavazást a tagság körében a cég egészére kiterjedő sztrájkról.
A múlt csütörtökön kudarcba fulladt az utolsó, háromnapos tárgyalási forduló is a Deutsche Telekom és a ver.di szakszervezeti szövetség között: a ver.di elutasította a vezetés javított ajánlatát is.
A Deutsche Telekom és a ver.di szakszervezet már hetek óta szembenáll azért, mert a vezetés a vállalat különböző szolgáltatóegységeiből az új, egységes és külön számlán kezelt T-Service-be helyez át mintegy 50 ezer alkalmazottat. A tervek szerint az áthelyezettek számára a heti munkaidő az eddigi 34 óra helyett 38 óra lenne, és a kiszervezendő több tízezer dolgozó bérét két és fél év alatt 12 százalékkal csökkentenék, cserébe a cég 2010 végéig szavatolja a munkahelyek megtartását. Emellett a Deutsche Telekom új munkahelyteremtést is kilátásba helyezett.
Ezt a javaslatot azonban a ver.di visszautasította. A tárgyalások kedden folytatódnak. Ha nem vezetnek eredményre, a konszern az átalakítást a munkavállalói oldal hozzájárulása nélkül is végrehajtja, mondták korábban a Deutsche Telekomnál.
A változtatásokat a belső piac visszaesésével, mindenekelőtt a vezetékes szolgáltatások veszteségeivel indokolta a vállalatvezetés. A dolgozók áthelyezéséből a Deutsche Telekom egymilliárd eurós megtakarításra számít.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.