SPSS adatbányászati és adatelemzési konferencia - ötödször
Az Enterprise Feedback Management (EFM) nevű új programterméket, illetve módszertant részletesebben Nick Read, az SPSS UK (angliai iroda) munkatársa ismertette. Hangsúlyozta, az egyre élesedő piaci verseny közepette a vállalatok csak úgy tarthatják meg ügyfeleiket, ha azok viselkedése mellett az illető termékhez/alkalmazáshoz/szolgáltatáshoz való hozzáállásukat is ismerik. Ezekben segít az EFM. Az SPSS Hungary képviselője, Cseh Zoltán előadásában prediktív programeszköz (SPSS Predictive Marketing) használatán keresztül, példákkal illusztrálva mutatta be a szerinte hazánkban még mindig új területet jelentő üzleti előrejelzés és optimalizáció lehetőségeit.
A konferencia résztvevői kézhez kapták az SPSS for Windows professzionális asztali adatelemző és riportkészítő programcsomag legfontosabb újdonságait tartalmazó információs füzetet. Ennek a szoftvernek a legújabb változata a 15-ös; jelenleg 14 modul tartozik hozzá, 12 olyan tulajdonsággal rendelkezik (köztük a hatékony adatmenedzsment, adatok egyszerű, szöveges megjelenítése, adattisztítás, Oracle, DB2, MS SGL és MS Access kapcsolatok, hatékonyság-növelés összetett elemzéssel és modellalkotással, több különböző szintű eszköz a profi adatkezeléshez stb.), amellyel a felhasználó növelheti riportjai minőségét, javíthatja elemzési sebességét.
Az SPSS Clementine nevű adatbányászati eszközével foglalkozó szekcióban szó esett a legfrissebb adatbányászati felhasználásokról, a szövegbányászatról (text mining) és a web miningról. Az utóbbi évek fejlesztései vezettek az adatbányászat legújabb és legkülönlegesebb felhasználásához, szöveges tartalmak és a webhasználat elemzéséhez. Ez a két adatbányászati módszer az ügyfél információk - korábban alig használt - új forrásait nyitja meg, a kérdőíves felmérések és a weboldalak látogatásakor keletkező napló (weblog) szöveges adatainak elemzésével. Ezen adatok elemzésbe való bevonása mélyíti és gazdagítja a korábbi adatbányászati elemzésekkel feltárt összefüggéseket.
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.