VoIP Spam-szűrő
Genda Csongor Zoltán, 2007. május 15. 18:15
Német tudósok egy olyan technológia kidolgozásán fáradoznak, amelynek segítségével a jövőben ki lehetne szűrni a kéretlen beérkező internetes telefonhívásokat.
A potsdami egyetem kutatói felismerték, hogy a spam-probléma immár nem csupán az e-mail-, hanem a VoIP-felhasználókat is érinti, ezért egy olyan program kifejlesztésébe kezdtek, amely alkalmas volna az ilyen jellegű hívások felismerésére. Első lépésként az internetes telefonszolgáltatóknak kellene beépíteniük a kiegészítő védelmi elemeket az általuk üzemeltetett szoftverbe, és egy update formájában eljuttatni azt ügyfeleikhez. A megoldás igen csak egyszerű elgondoláson alapszik; a program kielemzi a végfelhasználók által kezdeményezett hívásokat, a begyűjtött információk alapján összeállítja azok profilját, és végül eldönti, mennyi a valószínűsége annak, hogy az illető személy különböző szolgáltatások, termékek reklámozása céljával használja a VoIP-szolgáltatást. A százalékos kiértékelést aztán megkapná a hívott fél is, aki kérvényezhetné, hogy a másik fél egy bizonyos kapcsolási díj fejében tudjon csak vele beszélni.
A fejlesztők szerint óriási visszatartó hatása volna a spammerekre nézve az, ha azok csak az extra-díj kifizetése után tudnák felvenni a kapcsolatot a "potenciális vásárlókkal".
A fejlesztők szerint óriási visszatartó hatása volna a spammerekre nézve az, ha azok csak az extra-díj kifizetése után tudnák felvenni a kapcsolatot a "potenciális vásárlókkal".