Száz lakosra több mint száz mobiltelefon jut
A forgalmazásban részt vevő, azaz az utolsó három hónapban hívást vagy SMS-t indító, illetve fogadó feltöltéses, valamint az előfizetéses kártyák száma áprilisban 9 millió 384 ezerre emelkedett az egy hónappal korábbi 9 millió 382 ezerről.
A forgalmazásban részt vevő ügyfelek száma alapján az év negyedik hónapjában a Pannon piaci része a márciusi 33,57 százalékról 33,74 százalékra nőtt. Ugyanekkor a T-Mobile piaci részesedése 44,85 százalékról 44,75 százalékra, a Vodafone részesedése pedig 21,58 százalékról 21,51 százalékra csökkent.
Magyarországon a 900 MHz-es GSM szolgáltatás 1994 tavaszán indult be, miután 1993-ban a Pannon és a T-Mobile (akkor Westel 900) elnyerte a 15 évre szóló koncessziót. A két szolgáltató ügyfélszáma 1999-ben érte el az 1 milliót, azaz ekkor 100 magyarországi lakosra mintegy 10 mobiltelefon jutott.
1999-ben a magyarországi mobilosok összesen 1,6 milliárd percnyi hívást kezdeményeztek a mobilhálózatokból, míg 2006-ban ez a forgalom már meghaladta a 11,8 milliárd percet.
1999-ben jelent meg a magyar piacon harmadik szolgáltatóként a Vodafone. Az akkori pályázaton mindhárom szolgáltató megszerezte a GSM mellett a DCS (1800 Mhz-es) koncessziót is.
2000-ben az immár háromszereplős piacon az ügyfélszám közel a duplájára nőtt és december végén a felhasználók száma már meghaladta a 3 milliót. A piac a következő években is gyorsan bővült, 2001-ben, 2002-ben is közel 2-2 millióval nőtt az ügyfélszám és 2002 végére a mobilszolgáltatást Magyarországon már közel 6,9 millióan használták.
2003 végén a 3 szolgáltató ügyfeleinek száma már meghaladta a 7,9 milliót, egy évvel később pedig a 8,7 milliót.
2004. május elsején, Magyarország uniós csatlakozásával egy időben vált lehetségessé a mobilszámok hordozása, azaz ettől kezdve lehet úgy szolgáltatót váltani, hogy közben nem változik meg a felhasználó telefonszáma. A három szolgáltató ügyfelei idén áprilisban 3 344 számot hordoztak. A Nemzeti Hírközlési Hatóság adatai szerint a számhordozás 2007. április végéig összesen 159 052 mobilszámot érintett.
2004 őszén a Nemzeti Hírközlési Hatóság pályázatán mindhárom szolgáltató elnyerte a 3G-s (3. generációs, UMTS) szolgáltatás nyújtásához szükséges frekvenciahasználati engedélyt és 2005 őszén, 2006 elején el is indultak az új szolgáltatások.
A piac gyors bővülése tovább folytatódott, 2005 végén az ügyfélszám 9,3 millió feletti volt és ez volt az első év, amikor a mobilhálózatokból indított hangforgalom meghaladta a vezetékes hálózatokból indítottat.
2006 végén a 3 szolgáltatónak összesen 9,966 millió ügyfele volt és ekkor a felhasználók 64,6 százaléka használt előre fizetett kártyát. A teljes ügyfélszámon belül az úgynevezett pre-paid kártyák aránya 2003 tavaszán volt a legmagasabb, akkor az ügyfelek 79 százaléka ilyen kártyát használt. Azóta fokozatosan csökken a pre-paid kártyát, és nő az előfizetés szolgáltatást használók aránya, ami 2007 első negyedévének végére már elérte a 36,4 százalékot.
Kapcsolódó cikkek
- Még egyszerűbb SMS-ben lottózni
- Újabb autópálya-matricákat vásárolhatnak mobilon a T-Mobile és a Pannon ügyfelei
- Februárban újra nőtt a mobil-előfizetők száma
- Húszmilliós bírságot kapott a Vodafone Magyarország
- Gyakran tévesztik meg fogyasztóikat a mobilszolgáltatók
- Csökkenéssel indult 2007 a hazai mobilpiacon
- 2006-ban 645 ezerrel nőtt a mobil-előfizetők száma
- Novemberben 118 ezerrel nőtt a mobil-előfizetők száma
- 2007 februárjában csökkennek a mobil végződtetési díjak
- SMS-ben is feladhatók az Expressz-apróhirdetések
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.
Kevesen élnek a Black Friday bevált trükkjeivel, de a HONOR segíthet
Az európaiak rendkívüli erőfeszítéseket tesznek, hogy megtalálják a legjobb árakat, ám egy új kutatás rávilágít arra, hogy a Black Friday őrületébe keveredett vásárlók kihagyják azokat az alapvető trükköket, amelyekkel nagyokat lehet spórolni az ünnepi ajánlatokon.
Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető
Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.
A Rakuten Viber új biztonsági megoldásokat vezet be
A Rakuten Viber, a biztonságos globális üzenetküldési megoldások úttörője és Európa vezető szuperalkalmazása új megoldásokat vezet be a kommunikáció további védelme érdekében. A vállalkozások mostantól gyorsan hitelesíthetik a felhasználókat a bizalom növelése és a csalások csökkentése érdekében, még biztonságosabbá téve az interakciókat.