Kelet-Európában terjeszkedne a phion
2006-ban több mint 50 százalékkal növelte bevételét az innsbrucki székhelyű phion Information Technologies, ezzel elérte az 5,6 millió eurós árbevételt. A cég közép- és kelet-európai, többek között magyarországi piaci terjeszkedésével még idén páneurópai szereplővé kíván előlépni.
"Számunkra a középpontban az Ausztriához közeli országok, vagyis Lengyelország, Csehország, Szlovénia, Magyarország és Szlovákia állnak", nyilatkozta Alpbachban, a phion csúcskonferenciáján Wieland Alge, a cég elnök-vezérigazgatója.
Az elmúlt év nyereségességének köszönhetően a cég a CEE-programot cash-flow-ból finanszírozza, tájékoztatott Wieland Alge. A Capexit kockázati tőketársaság további tőkeinjekciójára a vezetőség szerint nem lesz szükség. A cég a phion 44 százalékát tartja a kezében, miután 2002-ben, majd 2004-ben befektetőjük volt. Ausztria, Németország, Svájc és Liechtenstein mellett Olaszországban is megvetette a lábát a cég és Milánóban nyitottak egy irodát. A középtávú tervek között szerepel a terjeszkedés Nagy-Britannia, Spanyolország és a Benelux államok irányába. Összességében a phion még az idén az összpiaci növekedés arányának kétszeresét szeretné elérni.
Az antivírusokra, spamszűrőkre és tűzfalakra specializálódott Raiffeisen-Informatik leányvállalatként működő Securebox nemrégiben nyilvánosságra hozott megvásárlásával nem terveznek ugyan stratégiaváltást, ám újabb lépést tesznek a kisvállalkozások, illetve a fiókcégek és kirendeltségek IT megoldásai felé. A vírusok, hackerek és trojánerek által okozott károk csökkentek ugyan valamelyest világszerte, ám az árvizek, jégesők és társai fenyegetéséből vajmi keveset tanultak az üzemeltetők. "Ezeknek nagyobb hatása lehet az üzletmenetre, mint akármelyik hekkertámadásnak ", jelentette ki a cégvezető.
Egy további lehetséges veszélyforrás bukkant fel a web 2.0 berobbanásával. "A dolgozók megpróbálják átlépni a vállalat biztonsági előírásait – például mert egymással szeretnének csetelni", mondta Alge. Ehhez jönnek még a Skype internettelefon ajánlatai, melyek „ártatlanul, ám aktívan álcáznak”, egészítette ki kollégáját Klaus Gheri, technológiai igazgató "Ha pedig a titkárnő is ad egy-két ötletet, máris egyszerű a becsempészett programokat lefülelni.”
A hagyományos módszerek már nem elegendők a legújabb fenyegetésekkel való leszámoláshoz, mondta Ant Allan, a Gartner Piackutató alelnöke. Míg a korábbi támadásokat a hackerek azért követték el, hogy hírnévre tegyenek szert, mára anyagi motivációjuk is megnőtt. Az utóbbi években az IT-biztonságra fordított kiadások kétszer olyan gyorsan növekedtek, mint az IT-büdzsék összesen. A helyzeten ez azonban nem túl sokat változtatott.
A dolgozók száma az innsbrucki phion-központban, valamint a bécsi, müncheni, düsseldorfi, zürichi és milánói kirendeltségeken összességében csakhamar 54-re nőtt. A vállalkozás 56 százalékát az alapítók tartják kézben, míg 44 százalékot a Capexit társaság birtokol. Az alaptechnológiákat Innsbruckban fejlesztik.
Kapcsolódó cikkek
- Megvehetik az Avayát - új kommunikációs menedzser változat
- Hitelközvetítő céget alapított a portfolio.hu
- A Microsoft a régió legjobb munkahelye
- 8,2 milliárd dollárért kelt el az Avaya
- Az Oracle 2007-es Partner Díjának nyertesei
- 4000 főtől válik meg a Motorola
- IT hálózatok teljesítmény-optimalizálása az Atigristől
- Nokia: három új mobil és új marketing igazgató
- A Dell 8 ezres leépítésre készül
- Negyedik hetében a sztrájk a Deutsche Telekomnál
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.