Vodafone: növekvő bevételek, csökkenő veszteség
A hivatalos eredménybeszámoló szerint a brit székhelyű globális mobilszolgáltató 31,1 milliárd font (11 ezer 489 milliárd Ft) bevételre tett szert a szóban forgó időszakban, ami 6%-os növekedés 2005-höz képest. Ezzel párhuzamosan az éves veszteség az egy évvel korábbi 14 milliárdról (5164 milliárd Ft) jelentős mértékben, 1,6 milliárd fontra (590 milliárd Ft) csökkent, ami csakugyan jó hír a befektetőknek. A vállalat 2007-re már jelentős, 9,3 – 9,8 milliárd fontos (3435 – 3620 Ft) nyereséggel számol.
Némi üröm az örömben, hogy a Vodafone továbbra is igen éles versennyel kénytelen szembenézni a kulcsfontosságú európai piacon. Arun Sarin vezérigazgató szerint javíthat a cég helyzetén az adatforgalomból származó bevételek növekedése, amelyek a Vodafone Live! szolgáltatások sikerének köszönhetően tavaly 30,1 százalékkal gyarapodtak.
Kapcsolódó cikkek
- Budapesten lesz a Vodafone globális szolgáltató központja
- 200 millió Vodafone ügyfél világszerte
- A Vodafone továbbra is veszteséges
- A Vodafone eladná a Swisscomban való részesedését
- Növelte ügyfélszámát a Vodafone, de a részvényesek elégedetlenek
- Vodafone: 15 milliárd font veszteség és leminősítés
- Nagyszabású elbocsátások brit távközlési szolgáltatóknál
- Vodafone: minden idők legnagyobb brit vállalati vesztesége
- A Vodafone 48 milliárd dollárért eladná cégrészét a Verizonnak
- Felvásárolják a Vodafone-t?
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.