Nem a felhasználókon múlik az adatalapú mobiltelefonos szolgáltatások lassú terjedése
A három szempont a szolgáltatásban rejlő piaci lehetőségek, a megvalósítás minősége, valamint az egyszerű utánozhatóság voltak. A lista első helyezettje a Vodafone olaszországi FastWeb DSL internetes konstrukciója lett, de emellett számos eltérő profilú adat-alapú megoldás szerepel rajta, a mobiltévétől az e-mail-en át a zeneletöltő és banki szolgáltatásokig. Dr Alastair Brydon, a riport társszerzője a sajtónak elmondta, hogy a tíz példa mindegyike széles körben utánozható lenne, így a mobilszolgáltatóknak nem nagyon lehet mentségük arra, ha mégsem sikerül növelniük az adatkommunikációból származó bevételeiket.
A mobilszolgáltatók főleg Európában hatalmas összegeket fizettek a harmadik generációs koncessziókért, mindeddig azonban nem sikerült elég széles körben és megfelelő mértékben elterjeszteniük az ezzel lehetővé vált szélessávú, adatalapú szolgáltatások használatát. A mobilcégek többnyire a felhasználók földhözragadtságát vagy lustaságát, míg független szakemberek a szolgáltatások magas árát és a tarifák áttekinthetetlenségét látják a folyamat hátterében. A mostani felmérés szerint ugyanakkor vannak pozitív példák, érdemes őket utánozni. Íme a lista:
- Vodafone Casa Fastweb DSL (Olaszország)
- O2 sms (Nagy-Britannia)
- 3 3G mobil TV & videó stream (Nagy-Britannia)
- T-Mobile BlackBerry e-mail & azonnali üzenetküldő szolgáltatás (USA)
- Sprint Nextel CDMA 2000 EV-DO Rev A mobil szélesáv (USA)
- 3 DVB-H mobile TV broadcasting service (Olaszország)
- KDDI EZ Chaku-uta zeneletöltő szolgáltatás (Japán)
- SK Telecom Cyworld Mobile közösségi portál (Dél-Korea)
- NTT DoCoMo DCMX mobil hitelfolyósító szolgáltatás (Japán)
- Vodafone MiniCall ‘hangos sms’ szolgáltatás (Egyiptom)
Kapcsolódó cikkek
- KSH: az első negyedévben nőtt a széles sávú internet előfizetés
- Pendrive microSD-ből: Egyszerű másolás mobilról PC-re
- Új tarifacsomagokkal havi 1000 percet ajándékba ad a Pannon
- Még egyszerűbb SMS-ben lottózni
- Sikeres mobilhívás a világ tetejéről
- Bluetooth-os karkötő jelzi a beérkező hívásokat
- MTA és T-Mobile: újabb mobiltársadalom-kutatási kötet
- I. Electronic Arts Játék Fesztivál az INFOmarket - Mobil Show-n
- Használt mobilért jelentős kedvezmény 3G-képes készülékre a Pannonnál
- MTI-fotók mobiltelefonokra
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A legtöbben Black Fridayre várnak a vásárlással, a HONOR pedig ebben is segít
Már nagyban dübörögnek a Black Friday akciók, amikből a HONOR is jelentősen kiveszi a részét. Ez nem meglepő, elvégre legfrissebb kutatásából kiderül, hogy az emberek 88%-a – még ha nem is mindig, de – vár az akciókig, mielőtt lecsapna termékekre.
Életmódváltás a kényelem jegyében a hosszú téli hónapokban
Ahogy a napok egyre hidegebbé válnak, sokkal több időt töltünk a négy fal között. Legyen szó munkáról, olvasásról vagy a kedvenc sorozatunk streameléséről, ennek az extra képernyő előtt töltött időnek gyakran megvan az ára: szemünk kiszárad és elfárad, illetve egyéb kellemetlenségeket is tapasztalhatunk a kijelzőknek való kitettség miatt. Manapság, amikor a digitális készülékek központi szerepet játszanak a mindennapi életben, mindennél fontosabbá vált, hogy olyan technológiát válasszunk, amely a jólétet helyezi előtérbe. A TCL NXTPAPER készülékek tökéletes megoldást kínálnak, hiszen a legmodernebb innovációt olyan funkciókkal ötvözik, amelyek célja a látás védelme és a digitális élmény fokozása.
Ingyenes, értékes eszközök a kisvállalkozók számára
A Rakuten Viber bejelentette egy sor olyan funkció bevezetését, amelyek lehetővé teszik a kisvállalkozások számára a költséghatékony növekedést. A sikeres görögországi és Fülöp-szigeteki indulás után a kisvállalkozások tulajdonosai a Viber világszerte több kulcsfontosságú piacán is ingyenesen létrehozhatják és közvetlenül kezelhetik a Viber üzleti fiókjaikat. Ez lehetővé teszi számukra, hogy bemutassák vállalkozásukat a Viberen, a felhasználók megtalálhassák őket az alkalmazás helyi kereséseiben, valamint kezeljék az ügyfeleikkel való interakciókat.
Szimfónia született Európa mobilhálózati adataiból
A Deutsche Telekom szakértői Európa tíz országának aggregált, anonimizált mobilhálózati adataiból komponáltak zenét a mesterséges intelligencia bevonásával. Az úttörő megoldás nyomán – amelynek előképét tavaly Budapesten alkották meg – Európa fővárosainak sokszínű, mégis összecsengő lüktetése kapott zenei formát, újszerű módon megjelenítve és hallhatóvá téve azt a szerves kapcsolatot, amely a Telekom hálózatain keresztül az embereket szerte Európában összeköti. A Melody of Europe premierjére november 27-én került sor Berlinben.
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.