E-petíció dönthetne a társadalmat érintő kérdésekről
Az egész világon és így Európában is jellemző a társadalom elfordulása a politikától. Ennek többek közt az lehet az oka, hogy az állampolgárok rettentő messzeségben érzik magukat a mindennapi életüket közvetlenül befolyásoló döntésektől, úgy érzik, képtelenség hallatni hangjukat, így érdektelenné válik a politika. A legtöbb választópolgár egész élete során nem találkozik egyetlen választott képviselőjével sem, így végső soron a demokrácia érdekképviseleti elve csorbul. A közhangulat javítása és az állampolgárok bevonásának célja vezeti a brit David Cameron képviselőt, amikor az online petíciók szerepét szeretné növelni a közéletben. A konzervatív képviselő felhívta a figyelmet arra, hogy ebben az évben mintegy 1,7 millió választó írt alá egy útdíjjal kapcsolatos petíciót, ezzel világosan és gyorsan kifejezve akaratát. A megoldás hátránya, hogy egy bizonyos net-populáció alatt nem képes reprezentálni az egész társadalmat, előnye viszont, hogy a kritikus tömeg elérése után rendkívül gyors és olcsó megoldást kínál a tömeges véleménynyilvánításra. Egyelőre kérdéses, milyen módon sikerül beépíteni az e-petíciókat a nagy hagyományokkal rendelkező brit parlamentáris demokráciába, ám amennyiben sikerrel jár az elképzelés, az iránymutató lehet a többi állam számára is.
Kapcsolódó cikkek
- 200 millió Google Earth felhasználó
- Asus UMPC negyvenezerért
- 122 millió európai az interneten
- GTS-Datanet pályázat a jövőről, diákoknak
- Az Intel is beszáll az ultraolcsó laptopok piacára
- Új web2 szolgáltatás: Közösségi térkép
- Növekvő net-populáció egész Európában
- A britek neteznek a legtöbbet
- Informatikai és információs szolgáltató központ Debrecenben
- ECDL a szakképzésben - kölcsönös átjárhatóság
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Nagy az igény a jogi, orvosi, pénzügyi vagy műszaki előképzettséggel rendelkező informatikusokra
A digitalizáció a pénzügyektől az oktatáson át az agráriumig, a kiskereskedelemig és az egészségügyig valamennyi iparágat átalakítja, ezért a munkáltatók előnyben részesítik azokat a junior informatikusokat, akik valamilyen, az IT-n kívüli szakmai előképzettséggel, illetve különböző iparágakban szerzett projekt-tapasztalatokkal – és esetleg menedzseri készségekkel és jó kommunikációs képességekkel – is rendelkeznek.
Új üzlet és vállalatoknak szánt, prémium szolgáltatás az iCentre-nél
Az iCentre megnyitotta új üzletét Óbuda első számú bevásárlóközpontjában. Az eseményen a cég új iCentreCare szolgáltatásának részleteit is ismertette, amely segítségével a vállalatok egyszerűen és hatékonyan kezelhetik Apple eszközeiket, és maximálisan kihasználhatják azok előnyeit az üzleti működésük során.