Kockacukor-méretű üzemanyagcella
Az eszköz mindezt a technológiához mérten viszonylag alacsony hőmérsékleten, 600 Celsius fokon teszi, ami már megközelítőleg alkalmassá teszi gyakorlati alkalmazásra, legalábbis különálló áramforrásként, vagy mondjuk gépkocsik akkumulátoraként. A valódi cél nyilvánvalóan az, hogy a cellát alkalmassá tegyék kisméretű hordozható készülékek energiaellátására, amihez a miniatürizálás már sikeresnek is mondható.
Az AIST japán országos tudományos kutatóintézet munkatársai a mobilalkalmazások mellett magasabb nagyságrendekben is gondolkodnak, hiszen a köbcentiméterenkénti 2 wattal számolva akár nagyteljesítményű üzemanyagcellák is működtethetők viszonylag kis helyet foglalva. A területen szükség is van az igazi áttörésre, a gyakorlatilag 100 százalékig környezetbarát és emellett praktikus, hidrogén és levegő felhasználásával működő üzemanyagcellák ugyanis mindeddig közel sem terjedtek el a várt mértékben.
Kapcsolódó cikkek
- Innováció - És lőn világosság, vezeték nélkül
- 50%-kal hosszabb üzemidő újfajta kijelzőtechnológiával
- Elektromos árammá alakítja a processzor-hőt egy új találmány
- Beszélő papírt fejlesztettek ki
- MTA és T-Mobile: újabb mobiltársadalom-kutatási kötet
- Intel-program a laptop-üzemidő növelésére
- Xerox: Színmódosítás hangutasításra
- Múzeumban az ős-Dell
- Globális kutatóhálózatot indított az EMC
- Mind az 1,8 millió ismert fajt felsoroló internetes enciklopédia