"Reflexekkel" bíró autókon dolgozik az IBM
Az IBM kutatói úttörő kutatást végeznek a járműbiztonsági és a vezetőt segítő olyan technológiák terén, amelyek képesek egymással és az úthálózattal információt cserélni, megfelelő korrekciós műveleteket végezni szükség esetén, és alapvető fontosságú visszajelzéseket biztosítani a vezetők számára, hogy segítsenek megelőzni a veszélyes helyzeteket.
Hasonlóan az automatikus váltókhoz, blokkolásgátló rendszerekhez és sebességszabályozó rendszerekhez, a speciális járművezető-segítő technológiák is a vezető dolgát könnyítik meg azáltal, hogy elvégeznek egyes manuális műveletek a bonyolult vezetési helyzetekben. Az intelligens jármű a környezetétől kapott információ alapján képes lesz reagálni a gyorsan változó helyzetekre, csakúgy, mintha „reflexei” lennének.
Az ilyen elektronikus „reflexek” gyorsabbak az emberi reakcióknál, és lehetővé teszik, hogy a járművek egymáshoz közelebb haladjanak az úton, javítsák a forgalmat, de a biztonság veszélyeztetése nélkül. Az emberek persze továbbra is jobbak maradnak a gépeknél az összetett helyzetek elemzésekor. „Az elv az, hogy mindig a vezető az úr, de további információt kap a helyzetek megítéléséhez” – nyilatkozta Dan Chevion, az IBM haifai kutatólaborjában a kísérleti kutatási projekt kezdeményezője.
Amikor az autó korrigáló műveletet hajt végre, a vezető kaphat visszajelzést, például megváltozik a gázpedál nyomása, vagy valamilyen erő visszacsatolás jelentkezik a kormányon. A vezető ezen felül hallható és látható figyelmeztetéseket is kaphat. A járművek egymással és az úthálózattal is kommunikálnak, információt nyújtanak saját helyzetükről, műveleteikről, valamint a változó környezetről, tehát ha például csúszós utat vagy hirtelen torlódást észlelnek. „Csak a nyugati világban félmilliárd autó van az utakon: nagyszerű lehetőség áll előttünk a forgalom jobb szabályozására és a torlódások csökkentésére” – jegyezte meg Chevion.
Az Egyesült Államokban az autóbalesetek költsége évi 230 milliárd dollárra, Európában pedig 160 milliárd euróra rúg – nem szólva a kórházi kezelések és halálok miatti traumákról. A közlekedési minisztériumok a világ minden országában szeretnék javítani ezeket a statisztikákat.
Kapcsolódó cikkek
- Az IBM felvásárolja a DataMirrort
- Nyomtatórendszerekre szakosodott az IBM és a Ricoh közös vállalata
- Apple fedélzeti számítógépek a Mercedes autóiban
- IBM: SOA témájú nemzetközi konferencia Budapesten
- TomTom ONE XL Kelet-Európában
- IBM pengeszerverek kisvállalkozásoknak
- Az IBM és a HP uralja a szerverpiacot
- IBM, Samsung, Chartered, Freescale, Infineon együttműködés a csipfejlesztésben
- Elegendő sávszélesség a teljes iTunes katalógus letöltéséhez 60 másodperc alatt
- Jönnek a 65nm-es nagy teljesítményű szerver CPU-k
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át
Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel. Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.
Új törvény szabályozza a kiberbiztonságot
A Parlament elfogadta a kiberbiztonsági szabályozás új keretrendszerét, a Magyarország kiberbiztonságáról szóló törvényt. A jogszabály új kötelezettségeket is ró az érintett vállalatokra – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda. A jogszabálynak meg nem felelő cég akár 10 millió eurós bírsággal nézhet szembe.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.