Ma már klasszikus formában

A SZÜV is kihelyez

Fekete Gizella, 2000. február 1. 22:21
A SZÜV rendszerváltás előtti tevékenysége nem tekinthető hagyományos, irodalom szerinti outsourcingnak. Akkoriban az erre specializálódott számítóközpontokba beérkezett bizonylatok adatainak rögzítéséről és batch jellegű nagygépes feldolgozásáról szóltak a szerződések, a klasszikus outsourcing azonban ennél sokkal többet jelent. A részletekről, a SZÜV outsourcing-politikájáról Süle Tibor, az outsourcing-üzletág igazgatója nyilatkozott lapunknak.
"Szeretjük a cégekhez rendszerfelügyeletre kiküldött munkatársaink által nyújtott szolgáltatást is outsourcingnak nevezni, s bár közel áll hozzá, még ez sem valódi erőforrás-kihelyezés. Az ügyfél telephelyén, az ottani üzleti és/vagy üzemi folyamatba beépülve, emberi erőforrást, esetleg technikai felszerelést biztosítva nyújtott informatikai szolgáltatást érti a SZÜV ma igazi informatikai outsourcingon, amely humán és/vagy informatikai eszközök biztosításával, legalább üzemeltetéssel s mindezek felügyeletével jár."

"A magyarországi ügyfelek egyik körébe a nagy szervezetek, multik sorolhatók. Ez sok esetben az anyavállalat cégpolitikájával, a nyugati kultúra hazai elterjesztési szándékával, a racionalizálási és költségcsökkentési célzattal magyarázható. A másik kört alkotó középméretű szervezetek pedig profi szolgáltatóra vágyva döntenek amellett, hogy egy szolgáltató - ellenőrizhető és korrekt módon - lássa el a vállalati IT-feladatokat. Ez ugyan csodavárásnak tűnhet, de van valós alapja, hiszen egy profi informatikai üzem fenntartásához szükséges sokféle szakértelmet nehéz házon belül megfizetni. Outsourcing esetén viszont a szolgáltatónál meglévő teljes szakértelem-palettáról a megbízó mindig az éppen szükségeset veszi igénybe. A SZÜV-nél általában helyzetfelméréssel indítunk. Hogy ez mihez vezethet, jól illusztrálható az Y2K kapcsán tapasztaltakkal, amikor is a hardver- és szoftverparkról készült teljes leltár alapján a cégek számára első nekifutásra csak két lehetőség látszott: kompatíbilissé tenni a régi rendszert, vagy újat bevezetni. Mivel ez utóbbi az infrastruktúra korszerűsítését is maga után vonhatja, így újabb lehetőségként több esetben is előtérbe került az IT-outsourcing."

"Az erőforrás-kihelyezés sikere a kölcsönös bizalmon nyugszik. Ez egymásnak idegen partnerek esetén akár első benyomáson is alapulhat, de az adott cég által felvonultatott szakmai referenciáknak, garanciáknak mindenképpen lényeges szerepük lehet benne. Különösen fontos, bizonyító szerep jut számukra a tendereken, ahol sokszor csak szavak, nem pedig tettek vannak a leírt ígéretek mögött. Egy megnyert tender esetén viszont arra is vigyázni kell, hogy a szerződésbe beépülő feltételekből, garanciákból az ügyfél számára egyértelműen kiderüljön, hogy csak jól járhat (a szolgáltatás minőségi szintje számon kérhető).

"Az outsourcing nem jár mindig költségcsökkenéssel. Az üzemeltetés és a szolgáltatás minőségi szintjének növekedésére, a korábbi mindennapos bosszúságaiktól való megszabadulásra nem gondoló, csupán az olcsóbb üzemeltetési lehetőség céljával belekezdő felhasználók csalódhatnak. Ezért igyekszünk a szerződésekben mind az elvárt feladatot, mind annak minőségi szintjét körvonalazni, s ehhez bizonyos - például bónuszrendszerű - érdekeltségeket kapcsolni. Tapasztalataink szerint mindkét fél számára kedvezően, határozatlan időre, de minimum egy évre szerződünk. Így egyikünk számára sem kényszerítő erő az idő. A bizalom ugyan megvan, de ha mégsem vagyunk elégedettek egymással, a szerződés negyed vagy fél év alatt felbontható. Ez mindkét fél számára elegendő ahhoz, hogy felkészüljön az átadásra."

"Budapesten - elsősorban vegyes vállalatoknál - erősebb az outsourcing iránti igény. Vidéken egy, a fővárosban három cég számára végzünk klasszikus értelemben vett informatikai outsourcingot, amelyek egyike - megcáfolva a vegyes vállalati trendet - az APEH-be tavaly beolvadt Fővárosi és Pest Megyei Járulékigazgatóság elődje, az Egészségügyi Pénztár. Az általuk licencelt alkalmazás fejlesztésén, majd szupportján túl a hardvert is mi szállítottuk és implementáltuk, a helyszínen pedig operátori feladatokat látunk el. A Malév ezer-egynéhány gépére vonatkozó kihelyezett - 12 fővel végzett - rendszerfelügyeleti outsourcingon kívül a Hungarotrucknak is szolgáltatunk. Ez utóbbihoz alapszoftvert, hardvert, két alkalmazást - az Exact vállalati ügyviteli és a Werbas járműfenntartási, karbantartási folyamatokat támogató rendszert - szállítottunk és implementáltunk, amelyek verziókövetésén és felügyeletén túl a cég IT-infrastruktúrájának üzemeltetése is feladatunk. Vidéken a Neusiedler szolnoki és dunaújvárosi papírgyárának nyújtunk az IT-infrastruktúra és az általános irodai környezet támogatásához nyugati mintájú, SLA (Service Level Agreement) szerinti magas rendelkezésre állási szolgáltatást."

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

MyPhoneExplorer 2.2.0

Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.

2024. november 21. 17:11

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01