Ma már klasszikus formában

A SZÜV is kihelyez

Fekete Gizella, 2000. február 1. 22:21
A SZÜV rendszerváltás előtti tevékenysége nem tekinthető hagyományos, irodalom szerinti outsourcingnak. Akkoriban az erre specializálódott számítóközpontokba beérkezett bizonylatok adatainak rögzítéséről és batch jellegű nagygépes feldolgozásáról szóltak a szerződések, a klasszikus outsourcing azonban ennél sokkal többet jelent. A részletekről, a SZÜV outsourcing-politikájáról Süle Tibor, az outsourcing-üzletág igazgatója nyilatkozott lapunknak.
"Szeretjük a cégekhez rendszerfelügyeletre kiküldött munkatársaink által nyújtott szolgáltatást is outsourcingnak nevezni, s bár közel áll hozzá, még ez sem valódi erőforrás-kihelyezés. Az ügyfél telephelyén, az ottani üzleti és/vagy üzemi folyamatba beépülve, emberi erőforrást, esetleg technikai felszerelést biztosítva nyújtott informatikai szolgáltatást érti a SZÜV ma igazi informatikai outsourcingon, amely humán és/vagy informatikai eszközök biztosításával, legalább üzemeltetéssel s mindezek felügyeletével jár."

"A magyarországi ügyfelek egyik körébe a nagy szervezetek, multik sorolhatók. Ez sok esetben az anyavállalat cégpolitikájával, a nyugati kultúra hazai elterjesztési szándékával, a racionalizálási és költségcsökkentési célzattal magyarázható. A másik kört alkotó középméretű szervezetek pedig profi szolgáltatóra vágyva döntenek amellett, hogy egy szolgáltató - ellenőrizhető és korrekt módon - lássa el a vállalati IT-feladatokat. Ez ugyan csodavárásnak tűnhet, de van valós alapja, hiszen egy profi informatikai üzem fenntartásához szükséges sokféle szakértelmet nehéz házon belül megfizetni. Outsourcing esetén viszont a szolgáltatónál meglévő teljes szakértelem-palettáról a megbízó mindig az éppen szükségeset veszi igénybe. A SZÜV-nél általában helyzetfelméréssel indítunk. Hogy ez mihez vezethet, jól illusztrálható az Y2K kapcsán tapasztaltakkal, amikor is a hardver- és szoftverparkról készült teljes leltár alapján a cégek számára első nekifutásra csak két lehetőség látszott: kompatíbilissé tenni a régi rendszert, vagy újat bevezetni. Mivel ez utóbbi az infrastruktúra korszerűsítését is maga után vonhatja, így újabb lehetőségként több esetben is előtérbe került az IT-outsourcing."

"Az erőforrás-kihelyezés sikere a kölcsönös bizalmon nyugszik. Ez egymásnak idegen partnerek esetén akár első benyomáson is alapulhat, de az adott cég által felvonultatott szakmai referenciáknak, garanciáknak mindenképpen lényeges szerepük lehet benne. Különösen fontos, bizonyító szerep jut számukra a tendereken, ahol sokszor csak szavak, nem pedig tettek vannak a leírt ígéretek mögött. Egy megnyert tender esetén viszont arra is vigyázni kell, hogy a szerződésbe beépülő feltételekből, garanciákból az ügyfél számára egyértelműen kiderüljön, hogy csak jól járhat (a szolgáltatás minőségi szintje számon kérhető).

"Az outsourcing nem jár mindig költségcsökkenéssel. Az üzemeltetés és a szolgáltatás minőségi szintjének növekedésére, a korábbi mindennapos bosszúságaiktól való megszabadulásra nem gondoló, csupán az olcsóbb üzemeltetési lehetőség céljával belekezdő felhasználók csalódhatnak. Ezért igyekszünk a szerződésekben mind az elvárt feladatot, mind annak minőségi szintjét körvonalazni, s ehhez bizonyos - például bónuszrendszerű - érdekeltségeket kapcsolni. Tapasztalataink szerint mindkét fél számára kedvezően, határozatlan időre, de minimum egy évre szerződünk. Így egyikünk számára sem kényszerítő erő az idő. A bizalom ugyan megvan, de ha mégsem vagyunk elégedettek egymással, a szerződés negyed vagy fél év alatt felbontható. Ez mindkét fél számára elegendő ahhoz, hogy felkészüljön az átadásra."

"Budapesten - elsősorban vegyes vállalatoknál - erősebb az outsourcing iránti igény. Vidéken egy, a fővárosban három cég számára végzünk klasszikus értelemben vett informatikai outsourcingot, amelyek egyike - megcáfolva a vegyes vállalati trendet - az APEH-be tavaly beolvadt Fővárosi és Pest Megyei Járulékigazgatóság elődje, az Egészségügyi Pénztár. Az általuk licencelt alkalmazás fejlesztésén, majd szupportján túl a hardvert is mi szállítottuk és implementáltuk, a helyszínen pedig operátori feladatokat látunk el. A Malév ezer-egynéhány gépére vonatkozó kihelyezett - 12 fővel végzett - rendszerfelügyeleti outsourcingon kívül a Hungarotrucknak is szolgáltatunk. Ez utóbbihoz alapszoftvert, hardvert, két alkalmazást - az Exact vállalati ügyviteli és a Werbas járműfenntartási, karbantartási folyamatokat támogató rendszert - szállítottunk és implementáltunk, amelyek verziókövetésén és felügyeletén túl a cég IT-infrastruktúrájának üzemeltetése is feladatunk. Vidéken a Neusiedler szolnoki és dunaújvárosi papírgyárának nyújtunk az IT-infrastruktúra és az általános irodai környezet támogatásához nyugati mintájú, SLA (Service Level Agreement) szerinti magas rendelkezésre állási szolgáltatást."

Pályaorientációs nap volt a Széchenyi-egyetemen

Pályaorientációs nap keretében érkeztek általános iskolások a győri Széchenyi István Egyetemre, ahol laborlátogatásokon, előadásokon, kreatív foglalkozásokon, sőt kínai nyelvórán is részt vehettek. A jelentős érdeklődés miatt az intézmény komplex szolgáltatáscsomagot állított össze, amelyre iskolai csoportok jelentkezhetnek, akár egy osztálykirándulás tartalmas programjaként.

2024. november 4. 17:26

A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at

A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.

2024. november 4. 15:44

Ezt tudja az OMODA autók gyártója, a Chery Group új akkumulátor-technológiája

Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.

2024. november 4. 15:07

A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at

A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.

2024. november 4. 14:06

Felmérés: a hollandiai szervezetek negyede nincs felkészülve kibertámadásra

Hollandiában a közepes és nagyvállalatok negyede nincs felkészülve egy esetleges kibertámadásra – jelentette hétfőn az NLTimes című holland hírportál a KPN holland távközlési vállalat megrendelésére készült felmérésre hivatkozva, amelyben kiemelik az egészségügyi szektor veszélyeztetettségét is.

2024. november 4. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59