Sikeres Microsoft ERP-partner a rEVOLUTION
A rEVOLUTION Software ma délelőtt sajtótájékoztatón ismertette a cég eredményeit és a kis- és középvállalati ERP-piac főbb trendjeit. A vállalat 18%-os növekedés mellett 418 millió forintos kiemelkedő árbevételt ért a 2006-os évben, és 2007-re újabb közel 50%-os növekedést tervez, így a forgalma meghaladhatja a 600 millió forintot.
A kedvező forgalmi adatok mellett kedvezően alakult a cég adózás előtti eredménye is, amely közel négyszeres növekedés mellett – szintén rekordnak számító – 58 millió forint lett. Az eredményes év hátterében az a stratégiaváltás áll, amelynek központjában a cég forgalmának közel 50%-át jelentő kis- és középvállalati ERP-rendszerek, elsősorban a Microsoft Dynamics NAV fejlesztése, értékesítése és bevezetése áll.
A rEVOLUTION 2006-ban a legnagyobb mértékű, 89%-os növekedést a főleg középvállalatok körében bevezetett ERP-rendszerek terén érte el, elsősorban a Microsoft Dynamics NAV (korábbi nevén Navision) vállalatirányítási rendszer sikeres értékesítésének köszönhetően. A kisvállalati piacon futó Iroda++ ügyviteli rendszer eladása kismértékben nőtt, míg az egyéni és kisvállalkozásoknak szánt dobozos termékek (számlázószoftverek, eva- és útnyilvántartó programok) értékesítése nem változott.
2007-ben a rEVOLUTION célja a 600 milliós árbevétel és a beruházások szükségszerű, intenzív növelése mellett mintegy 60 millió Ft-os adózás előtti eredmény elérése. Ezen belül az ERP és az integrált ügyviteli rendszerek értékesítéséből befolyó forgalom elérheti a 450 millió forintot, amely önmagában meghaladja az előző évi teljes forgalmat. A jelentős bővülés motorját továbbra is az ERP, azon belül is a Microsoft Dynamics NAV-eladások és -bevezetések jelentik. Példa erre egy már aláírt, 1 millió euró összegű szerződés, amelynek keretében a vállalat egy országos hálózattal rendelkező kereskedelmi cégnél vezet be Dynamics NAV rendszert.
A piaci trendeket a cég úgy látja, hogy a kis- és középvállalati ERP-piacot a konszolidáció jellemzi, amelynek a rEVOLUTION egyértelmű nyertese. Az elmúlt években a Microsoft és az SAP hazai kkv-piacra történő belépését követően egyre több hazai cég ismerte fel, hogy erőforrások tekintetében nem tudja felvenni a versenyt a két multinacionális szereplővel.
A piacot jellemző másik markáns folyamat, hogy egyre több magyar tulajdonú kis- és középvállalat dönt ERP-bevezetés mellett. Számukra is egyre inkább fontos – elsősorban a hosszú távú tervezés és a külföldi terjeszkedés miatt –, hogy egy nemzetközi gyártó termékét használják, amelyben egyaránt megoldott a nemzetközi támogatás és a különböző nyelveken működő változatok összekapcsolása. A rEVOLUTION négy éve a Microsoft magyarországi Dynamics NAV-partnere, máig 23 projektben, mintegy 40 cégnél vezette be a vállalatirányítási rendszert. A vállalat 2006-ban a Microsoft Dynamics NAV-eladások darabszámát tekintve a hazai piacon a 2. helyezést érte el, a tervek szerint 2007-ben pedig újabb mintegy 15 értékesítésre kerülhet sor.
A cég vezetői arról is beszámoltak, hogy a rEVOLUTION az építőipari beruházó, generálkivitelező és a holding formában működő cégek számára fejlesztett ki egyedülálló megoldásokat, amelyek bevezetéséről eddig már három vállalattal kötött szerződést. Emellett több hazai, nagy nemzetközi ruházati márkát forgalmazó cég használja a rEVOLUTION speciális S-XL Ruházati Kis- és Nagykereskedelmi Rendszerét is.
A rEVOLUTION a közeljövőben kiírásra kerülő új GOP és KMOP pályázatok kapcsán különösnek fontosnak tartja, hogy várhatóan jelentősen – 15-ről mintegy 6-9 millió forintra –csökken a minimális projektérték, és ennek megfelelően 3-6 millió forint lesz a szükséges önrész. Ennek köszönhetően várhatóan jelentősen kibővül a bevezetésre vállalkozó cégek köre, és végre valóban a kisebb cégeket is segítik a pályázati források. A rEVOLUTION szerint ez a projektérték jelenleg arányban áll a pályázattal járó adminisztrációs „terhekkel”, a minimális projektérték további csökkentésére már csak az adminisztráció jelentős egyszerűsítésével kerülhetne sor. Az új pályázatok várhatóan előnyben részesítik a vidéki (nem budapesti vagy Pest megyei) telephelyű vállalkozásokat, a budapestiek 65%-os önrészével szemben nekik elég saját zsebből mindössze 50%-ot hozzátenni a fejlesztéshez. Ennek megfelelően a rEVOLUTION is komolyabb erőforrásokat összpontosít a Budapesten kívüli marketing- és értékesítési tevékenységére.
Ami a dobozos szoftverértékesítést jelenti, új struktúrában, új funkciókkal és új, rEVOL Express néven jelent meg a korábban Iroda Sorozatként ismert ügyviteli szoftvercsalád. Újdonsága, hogy a dobozos szoftvercsaládok között egyedülálló módon a kisvállalati felhasználók a számukra hasznos funkciókat tartalmazó modulokból állíthatják össze a működésüknek legmegfelelőbb felépítésű ügyviteli szoftvert. A speciális termékkombinációkat választó cégek ráadásul így akár 30%-kal alacsonyabb áron juthatnak a szoftverhez. A rEVOLUTION az új konstrukciótól elsősorban 2008-ban vár számottevő növekedést, de már 2007-ben is mintegy 10%-os forgalom-bővüléssel számol.
Az integrált ügyviteli rendszerek piacán a cég számára is megtorpanás érezhető.
A Prím Online megtudta, hogy a rEVOLUTION egyre több energiát fektet abba, hogy az értékesített ERP-rendszerekben növelje hozzáadott értéket. Mintegy „saját” kialakítású, testre szabású MS NAV kialakítását is tervezik.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.