E-hulladék - teljesülni fog az uniós előírás
Közölte: az unió 2005-ös döntése alapján minden tagállamnak lakosonként 4 kilogramm elektronikai hulladék begyűjtéséről kell gondoskodnia 2008 végére.
Ez Magyarországon 42 ezer tonna kidobott műszaki cikket jelent, amely az összes kidobott elektronikai berendezés 30 százaléka. Az idén országszerte 30 ezer tonna e-hulladékot gyűjtenek be, tavaly ez még csak 16,5 ezer tonna volt. A visszavett gépek 75-80 százaléka újrahasznosítható – jelezte az ügyvezető igazgató. Hozzáfűzte, hogy a fennmaradó mennyiség hulladéklerakóba kerül.
Az eddigi tapasztalatok alapján az emberek a berendezések 40 százalékát viszik vissza a boltokba, amelyeknek csak új eszköz eladása esetén kötelező azt bevenniük. A további 60 százalék az utcáról, illetve hulladékgyűjtőkből származik - hangoztatta az ügyvezető.
Tóth Zoltán megjegyezte: a begyűjtéssel és hasznosítással kapcsolatos kötelezettségek az elektronikus berendezések gyártóit terhelik, amelyek feladataikat leggyakrabban koordináló cégekre bízzák. Hozzátette, hogy Magyarországon a piacon hat cég foglalkozik a hulladékkezelés szervezésével, közülük az Electro-Coord a legnagyobb, 80 százalékos részesedéssel. A 306 cég kötelezettségét átvállaló vállalat az idén 2,5 milliárd forintot fordít hulladékkezelésre - közölte az ügyvezető.
Magyarországon kiépült a visszavett berendezések jelentős mennyiségének feldolgozását végző ipar, így nincs szükség külföldi partnerek bevonására - hangoztatta a cég vezetője. Adatai szerint hulladékgazdálkodási cégek eddig mintegy 1,6 milliárd forintot ruháztak be a feldolgozó-kapacitás kiépítésére. Tóth Zoltán elmondta, hogy a kötelezett cégek piaci részesedésük alapján fizetnek a kht.-nek díjat, amelynek mértékét egy speciális program számolja ki. A konkurens vállalatok így nem vonhatnak le következtetéseket az adott cég forgalmára.
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.