Megalakult az IVSZ új Tanácsadói Testülete
Még erősebb szakmai képviselet
2007. július 10-én első alkalommal ült össze az IVSZ Tanácsadói Testülete, amelybe a magyar IKT szektor 22 olyan prominens vállalkozója, illetve cégvezetője kapott meghívást, akik véleménye kiemelten fontos az IVSZ számára. A Testület életrehívásának kiemelt célja, hogy még intenzívebbé váljon a Szövetség és a kormány közötti folyamatos párbeszéd. Így a jövőben a Szövetség tagjait és az iparág jövőjét érintő kérdésekben a Testület is képviseli az IVSZ érdekeit és álláspontját az egyeztetések során. „Az Informatikai Vállalkozások Szövetségének célja, hogy az újonnan felállt Tanácsadó Testület is a tagság kormányzati szintű képviseletét erősítse, illetve aktuális piaci trendekről tájékoztassa a kormányzatot, így biztosítva azt, hogy az IKT szektort érintő döntéseket a legszélesebb körű egyeztetés előzze meg.” - mondta Kovács Zoltán, az IVSZ elnöke. Az első ülés témája - az IKT szektor jövőjét leginkább befolyásoló szakterületek közül válogatva - a pályázati források, a klaszterek*, az informatikai szakképzés és a felsőoktatás problematikájának átvizsgálása volt. A találkozón Bajnai Gordon fejlesztéspolitikai kormánybiztos (NFÜ), Dr. Péceli Gábor dékán (BME, Villamosmérnöki és Informatikai Kar) és Dr. Székely Judit foglalkoztatási és képzési szakállamtitkár (SZMM) tartott vitaindító előadást a Testület és a szövetség elnökségének számára.
A Testület a 2007. évi közgyűlés szervezeti reformjának köszönhetően jött létre, ahol megfogalmazták az "executive" tanácsadói testület felállításának szükségességét. A Tanácsadó Testület tagjai társadalmi szerepvállalásként végzik munkájukat az IVSZ számára, s évente 3-4 alkalommal ülnek össze, hogy a Szövetség elnökségével közösen vitassák meg az IKT szektort érintő kulcsfontosságú kérdéseket. Mandátumuk egy évre szól.
Az IVSZ Tanácsadó Testület Tagjai:
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.