Az elektronikus médiát vizsgálja szeptembertől a GVH
A hatóság három gyanút fogalmazott meg. Az első: a két országos kereskedelmi adó reklámpiaci részesedése nem áll arányban nézettségükkel. Továbbá: a műsorszolgáltatók magyarországi piacon való megjelenése jelentős mértékben a kábeltelevíziós platformon való megjelenés lehetőségétől függ. Harmadszor ezen a platformon a műsorcsomagok kizárólag a platformszolgáltatótól szerezhetők be. A GVH szerint az említett körülményekből nem következik feltétlenül, hogy a piacon a verseny korlátozódik vagy torzul, ennek és az ebből az esetlegesen fakadó fogyasztói hátránynak az értékelésére az ágazati vizsgálat keretében kerül sor. A GVH előzetesen azt is feltételezi, hogy az EU tagországaival összehasonlítva, a hazai elektronikus médiapiac koncentráltsága magasabb, ezzel együtt a választék is alacsonyabb, a hirdetési tarifák akár magasabbak. A nézettséget növelő sport-és csúcsfilm közvetítési jogokhoz, illetve bizonyos csatornákhoz való hozzáférés területén esetlegesen, a méltányos szintet meghaladó módon alkalmazott feltételek pedig csak tovább fokozhatják a kínálat csökkenéséhez vezető aránytalanságokat és a piacra lépési terheket a televíziós piacon.
Az ágazati vizsgálat nem csak a múltbeli és jelen piaci helyzet, hanem a digitalizációra tekintettel, a verseny fogyasztók szempontjából való jövőbeni alakulására is kiterjed. Az ágazati vizsgálat első lépéseként a GVH a gazdasági ágazat egyes vállalkozásaitól a versenytörvénybe foglalt felhatalmazás alapján felvilágosítást kér. Az első adatkéréseket a hivatal szeptember közepén küldi meg a piaci szereplők részére. Az ágazati vizsgálat a tervek szerint 2008 augusztusában zárul majd.
Kapcsolódó cikkek
- Három szabványú TV-kártya család
- 2009-től digitális átállás, döntött az Országgyűlés
- A Pannon nem ért egyet a GVH döntésével
- Húszmilliós bírság a Pannonnak - megtévesztő reklámokért
- Mobil tévézésben még elsők lehetünk
- Digitális híradó az Alföld TV-n
- Megsemmisített iratok - megszüntetett GVH-eljárás
- MTE- kerekasztal az audiovizuális média-szolgáltatási irányelvről
- NHH - újabb lépések a hátrányos hűségszerződések ellen
- Digitális rádiózás és a televíziózás 2012-től