NHH-tükör a hírközlési szolgáltatások minőségi jellemzőiről
Elöljáróban Pataki ismertette, hogy a 345/2004-es kormányrendelet alapján a hírközlési szolgáltatóknak az általános szerződési feltételekben szolgáltatásminőségi követelményeket kell vállalniuk. A vállalások teljesülését a szolgáltatóknak folyamatosan mérniük kell, és a következő év január 31-ig nyilatkozniuk kell arról, hogy az eredmények mennyiben feleltek meg a vállalásoknak. A jelentésnek elérhetőnek kell lennie a cég honlapján és ügyfélszolgálatán, de a jelentések, illetve a belőlük készült kimutatások megtalálhatóak az NHH honlapján, illetve itt.
A mobilszolgáltatók 2006. évi adatainak összehasonlítása: 16 minőségi jellemző adatainak átlagát adta meg a hatóság. A vizsgált időszakban az NHH a Pannon ellen 41, a T-Mobile ellen 54, a Vodafone ellen 91 hatósági vizsgálatot folytatott le, az elmarasztaló hatósági döntések száma: Pannon: 2, T-Mobile: 1, Vodafone: 37 volt. A 2006. 10. 21-i adaok szerint az ezer mobil-előfizetőre jutó panaszok száma így oszlott meg: Pannon 82,3 (számlázási rendszer átállása miatt), T-Mobile 22, Vodafone 10,3.
A kábeltelevíziós szolgáltatók hatósági vizsgálatából kiderültek a következők: A piacon 300-400 közötti a szolgáltatók száma. A 100 ezernél több előfizetővel rendelkezők közül az időszak folyamán az UPC ellen lefolytatott 42 vizsgálatból 3 végződött elmarasztaló hatósági döntéssel. A T-Kábelnél ez az arány 3 vizsgálat, 0 elmarasztalás, a Fibernetnél 100 vizsgálatból 0 elmarasztalás, a VidaNetnél nem volt vizsgálat. Az ezer előfizetőre jutó jogos panaszok számának megoszlása: UPC 137, 39, FiberNet 94,00, T-Kábel 34,96, VidaNet 27,00. A minőségi panasz elhárítási átlag ideje (óra): FiberNet 54, T-Kábel 26, UPC 56, VidaNet 19.
A helyhez kötött telefonszolgáltatás terén, a 10 ezer előfizetőnél nagyobb szolgáltatóknál jelentkező, ezer főre jutó számlapanaszok: Hungarotel 0,29, Invitel 1,00, Magyar Telekom 2,81, Tele2 3,89, Emitel 1,53, MTT 3,22, UPC 52,82 (a számlázási rendszr módosítása miatt).
322 internetszolgáltató 2006. év végi adatai alapján a szolgáltatók 1 százalékát kitevő, 100 ezer előfizetőnél többel rendelkezők az összelőfizető létszám 72 százalékával rendelkeznek. Az ezer előfizetőre jutó, az ügyintézés elleni panaszok száma így alakult: Magyar Telekom 0,6, Tele2 9,22, T-Online 4,00, UPC 1,64. Az előfizetői létszám/minőségi hibaelhárítási idő órákban így alakult: 100 ezer felettiek: 38,75, 10 ezer felettiek: 32,5, 5 ezer felettiek: 21,8, ezer-ötezer közöttiek: 23,08, ezer alattiak: 21,06.
Összehasonlítva a négy szolgáltatási területet: a mobilosok (10 millió előfizető) ellen 40 elmarasztaló hatósági döntés született a vizsgálatok nyomán; a helyhez kötött telefonszolgáltatók (3 millió felhasználó) ellen 51, az internetszolgáltatók (1 millió előfizető) ellen 48, a ktv szolgáltatók (2,4 millió felhasználó) ellen pedig 69.
A vizsgált időszakban a minőségi panaszok átlagos hibaelhárítási ideje így alakult: mobil 10 óra, helyhez kötött telefon 19,85 óra, ktv 23,12 óra, internet 25,73 óra. A különböző szolgáltatások átlagos rendelkezésre állása, százalékban kifejezve, így alakult: mobil 99,61, helyhez kötött telefon 99,09, ktv 97,82, internet 97,55.
További, a sajtótájékoztatón elhangzott, illetve a Prím Online kérdésére elhangzott információk:
- már több 3 millióan keresték fel az NHH Tantusz szolgáltatását;
- bár azonos módon nem vizsgálják az EU más országaiban a szolgáltatások minőségét, mégis az NHH készül rá, hogy a közeljövőben összehasonlítsa a kapott átlagos rendelkezésre állási és hibaelhárítási időket más országok szolgáltatóinak átlagaival;
- esetleg jövőre a szolgáltatók/szolgáltatások minőségi jellemzőivel kiegészítik a Tantusz szolgáltatatást;
- az NHH jelenlegi vizsgálati értékelésben azt tartotta elsőrendű fontosságúnak, hogy a piaci szolgáltatók egymáshoz képesti teljesítéséről legyenek összevethető adatok.
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.