Elérhető az SAP új bővítőcsomagja
Az SAP elérhetővé tette az SAP ERP alkalmazás második bővítőcsomagját. Az új csomagban hozzáférhető szolgáltatásokkal olyan előnyöket tapasztalnak az ügyfelek, mint a racionalizálódó számlázási és kifizetési folyamatok, szolgáltatáskezelés, valamint a több valutanemben kalkulált, továbbfejlesztett bérleménykezelés. A csomagban iparág-specifikus fejlesztések is helyet kaptak, a kereskedelem, telekommunikáció, közműszolgáltatók, média speciális igényei is integrálhatóak az SAP rendszerébe.
Az ügyfelek kiválaszthatják, hogy az SAP mely szoftverinnovációját szeretnék bevezetni, és az így kiválasztott funkciókat, bővítéseket az üzleti igények felmerülésével összhangban aktiválhatják. Ennek a vállalati szolgáltatásorientált architektúra rugalmassága által lehetővé váló egyedülálló szállítási és bevezetési módszernek a segítségével az ügyfelek úgy tehetnek szert új képességekre, hogy közben teljesül legfontosabb elvárásuk: az alaprendszer stabilitásának megőrzése. Ennek eredményeképpen az ügyfelek elkülönítve értékelhetik a szoftverfrissítések hatásait és online módon, gyorsan vezethetnek be új funkcionalitásokat a tesztciklus felgyorsításával, az alapvető üzleti folyamatok érintése nélkül.
A gyors bevezetés érdekében az SAP ERP-hez készített bővítőcsomag minden fejlesztése elérhető az ügyfelek számára, beleértve ebbe a horizontális és iparág-specifikus funkcionális bővítéseket, folyamat- és felhasználói interfész egyszerűsítéseket, valamint a célzott, új vállalati szolgáltatásokat. Az SAP ERP második bővítőcsomagja jól körülhatárolható üzleti előnyöket kínál, többek között a következőket:
- Fejlett rugalmasság és az alapvető folyamatok fejlesztésére való képesség. A második bővítőcsomagban megtalálható vállalati szolgáltatáscsomagok segítségével az ügyfelek egyszerűsíthetik a megrendeléstől a kifizetésig tartó folyamatokat azáltal, hogy könnyebben férhetnek hozzá a vevő- és értékesítési megrendelésekhez, racionalizálhatják számlázási és kifizetési folyamataikat, míg a kintlévőségeket és a készpénz-áramlást kezelő munkatársak jobb betekintést kaphatnak az ügyekbe.
Emellett az SAP ERP minden alapvető alkalmazása fejlődik a második bővítőcsomag segítségével:
- Az SAP ERP Financials-ban végzett fejlesztések racionalizálják a tervezést és az előrejelzést, a pénzügyi konszolidációt, a számlázást, a hitelkezelést, a kintlévőségek beszedését és a vitás ügyek rendezését. Az új SAPŽ Bank Relationship Management alkalmazás növeli a hatékonyságot, csökkenti a költségeket és zökkenőmentessé teszi a több bank közötti kommunikációs folyamatokat a SWIFTNet-tel (a Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication által kiépített pénzügyi üzenetküldő rendszerrel) való integráción keresztül.
- Az SAP ERP Human Capital Management-ben végzett fejlesztések magukban foglalják az SAP Enterprise Learning elérhetőségét, amelyet hivatalosan Atlantában, a SAPPHIRE ’07 konferencián jelentettek be. A környezet magában foglalja az SAP Learning Solutiont és az Adobe Connect által működtetett virtuális osztálytermeket is. Az SAP Learning Solution 2007. július 17-én kapta meg a SCORM2004, 3rd Edition (Sharable Content Object Reference Model, Megosztható Tartalmi Objektumok Hivatkozási Modellje) igazolást az Advanced Distributed Learning (ADL)-től.
- Az SAP ERP Operations-ban végrehajtott fejlesztések közé tartoznak az ügyfél-információk elérésére kidolgozott új szerepek és munkaközpontok a belső értékesítési képviselők számára, valamint az értékesítési megrendelések kezelésének egyszerűsítése, amely segítségével könnyen kereshetővé válnak a kereskedelmi és számlázási dokumentumok. Emellett a gyártó cégek olyan fejlesztésekhez is hozzájuthatnak, amelyek támogatják a Kanban folyamatok ellenőrzését és monitoringját, valamint a Heijunka módszer szerint segítik a zökkenőmentes termelést az ismétlődő gyártási folyamatokban.
- Az SAP ERP Corporate Services fejlesztései:
- Az SAP Travel Management által kínált új, intuitív felhasználói felületek és eszközök egyszerűbbé és rugalmasabbá teszik a megoldást, felgyorsítják a felhasználók új rendszerhez való alkalmazkodását, lerövidítik a bevezetési időt, valamint a vállalati szolgáltatások kiaknázása révén lehetővé teszik a más partneri alkalmazásokkal való integrációt.
- Az SAP Real Estate Management további vállalati ingatlanszcenáriókat támogat, többek között a helykihasználás, a helyiség-kihasználás, a költözés és egyéb szolgáltatások egyszerűsített kezelését, valamint a több valutanemben kalkulált, továbbfejlesztett bérlemény-kezelés eredményeképpen magasabb szinten képes támogatni a globális működést.
- Az SAP Enterprise Asset Management segítségével a végfelhasználók egyszerűen és rugalmasan férhetnek hozzá a karbantartás tervezéséhez és az üzleti folyamatok ütemezéséhez.
- A specifikus iparági fejlesztések olyan végponttól végpontig terjedő üzleti folyamatokat foglalnak magukban, mint például az ügyfél-számlák kezelése és a kintlévőségek beszedése. Az SAP ERP második bővítőcsomagja specifikus fejlesztéseket kínál az alábbi iparágak számára:
- Kereskedelem: kiterjesztett kiskereskedelmi funkcionalitást nyújt, beleértve a törzsadat-kezelést, a beszerzést és a raktárkészlet kezelését, az ügynökségi ügyleteket és az árukezelést, valamint fejlett integrációt tesz lehetővé az SAP olyan megoldásaival, mint az SAP GRC Global Trade Services és az SAP Forecasting and Replenishment.
- Telekommunikáció: további funkcionalitások az osztályozott események, mint például a lakáskihasználtsági ráta szcenáriók konvergens számlázására, kezelésére.
- Közműszolgáltatók: kiterjesztett deregulációs infrastruktúra, továbbfejlesztett ügyfél-értékesítési és szolgáltatási folyamatok, hitel- és behajtáskezelés, valamint a fejlett mérési infrastruktúra technológiák integrációja és kompatibilis egységek.
- Média: új sajtódisztribúciós üzleti szcenárió, fejlett előrejelzés-készítés, másolásmenedzsment, beszerzés, szállítás és visszárukezelés.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.