Világszerte egyre népszerűbbek a közösségi oldalak
A ComScore adatai szerint a MySpace 2007-ben 114 millió látogatót vonzott, ami 72%-os növekedés 2006-hoz képest, míg a tavaly szeptemberben az egyetemistákon kívül más rétegek felé is nyitó Facebook 270%-os gyarapodást könyvelhetett el a tavalyi év folyamán. Az inkább Nagy-Britanniában népszerű Bebo látogatóinak száma 172%-kal, 18 millióra nőtt, a kifejezetten tizenéveseknek szánt Tagged pedig egy év alatt 774%-os növekedést könyvelhetett el a maga 13 millió látogatójával.
Bob Ivins, a ComScore alelnöke a sajtónak nyilatkozva elmondta, a számok és más adatok alapján egyértelmű, hogy a közösségi oldalak látogatása nem hóbort, hanem egyre inkább szerves része az emberek mindennapos internetezési szokásainak. Hozzátette, hogy az angol nyelvű nemzetközi oldalak is egyfajta földrajzi szóródást mutatnak: a MySpace és a Facebook felhasználói bázisa főként Észak-Amerikában található, a Bebo látogatóinak 63%-a európai, a Google-hoz tartozó Orkut-ot 49%-ban Latin-Amerikából, a Friendster-t pedig 89%-ban a Távol-Keletről látogatják.
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.