Virtuális környezet Java alkalmazásokhoz
A BEA Sytems megjelentette virtuális környezetek részére kialakított Java alkalmazásszerver-csomagját, a WebLogic Server Virtual Editiont, melynek segítségével az elosztott Java alkalmazások hatékonyan konszolidálhatók, s így használatukkal jelentős költségmegtakarítás érhető el - adta hírül az Alerant Zrt., a BEA-termékek magyarországi disztribútora.
Az erősen elosztott nagyvállalati IT-infrastruktúrában jelentős költséget takaríthatunk meg azzal, hogy a kisebb kapacitásigényű alkalmazásainkat közös hardverinfrastruktúrára telepítjük, vagyis konszolidálunk. Java alkalmazások esetén azonban, ha a virtualizációt hagyományos eszközökkel kívánjuk megoldani, a konszolidáció kevésbé hatékony. Ebben az esetben ugyanis a teljes alkalmazás stacket, beleértve az operációs rendszert is, annyi példányban kell futtatnunk, ahány virtuális környezetet szeretnénk kialakítani. Mivel egy Java program nagyrészt a Java virtuális gépre (JVM) épül, és az operációs rendszer szolgáltatásai közül csak nagyon keveset használ fel, ezért a hagyományos megoldás igen erőforráspazarló.
A BEA virtualizációs megoldása Java alkalmazások részére nyújt megfelelő környezetet. A hardver- és szoftverkörnyezetek összekapcsolását végző hypervisor réteg kialakításához a BEA a VMware ESX szerverét használja fel, mely közvetlenül, operációs rendszer nélkül fut a szervergépen. Az egyes virtuális környezetek erre a rétegre épülnek, s fontos elemük a Java virtuális gép. A BEA e feladatra hozta létre JRockit eszközének virtualizált környezetek számára kialakított változatát, a LiquidVM-t. Ez a Java virtuális gép operációs rendszer nélkül képes a hypervisoron futni, így a Java alkalmazások is közvetlenül a virtualizációs rétegen működnek. A BEA architektúra előnye, hogy teljesen elhagyja az operációs rendszert, mely a teljesítmény növekedését eredményezi. A Java virtuális motorhoz kapcsolódik a BEA WebLogic alkalmazásszerverének virtuális megoldásokhoz kialakított változata. A LiquidVM és BEA WebLogic Server együttesen alkotja a BEA WebLogic Server Virtual Edition termékcsomagját.
A virtualizációs eszközök népszerűsége folyamatosan nő, előrejelzések szerint 2010-re az új szerverek akár 40 százaléka felhasználja majd ezt a technológiát. A virtualizációs megoldások előnye, hogy segítségükkel rugalmasan és rendkívül gyorsan, majdnem valós időben oldhatunk meg összetett feladatokat, és biztosíthatjuk a megfelelő erőforrást a nagyvállalatoknál meglévő nagy mennyiségű szolgáltatás számára. Mindezek miatt fontos szerepük van az egyre terjedő szolgáltatásorientált architektúrákban.
Hardverelemek cseréje, bővítése esetén a virtuális környezeteket migrálhatjuk, és futásidőben emelhetjük át egy másik hardverre. Karbantartáskor, meghibásodáskor az adott virtuális környezet tovább működhet, míg a számítógép más részein folyik a munka. Megoldást jelent akkor is, ha meglévő alkalmazásunk környezete – például az operációs rendszer – nem fut az új, korszerű hardveren, hiszen a virtuális réteg tartalmazza a szükséges környezetet. Legfontosabb szerepe mégis a konszolidációban és az erőforrás-kihasználás optimalizálásában van. A vállalatoknál meglévő szerverek kihasználtsága tipikusan 10-20 százalékos, ami az alkalmazások és adatok mennyiségének növekedésével a gépparkok bővítését, s így az infrastrukturális költségek emelkedését eredményezi. Mivel a virtuális eszközök segítségével egy gépen több virtuális környezet is futhat, több erőforrást köthetnek le. Sokszor jelent problémát a szolgáltatások változó erőforrásigénye. A virtualizációs technológia használatával gyorsan allokálható bármely CPU vagy memória ahhoz a szolgáltatáshoz, melynek szüksége van erre.
A BEA Systems 2006 decemberében jelentette be virtualizációs termékstratégiáját, melynek első lépése a WebLogic Server Virtual Edition bevezetése. Célja, hogy átfogó termékkészletet nyújtson a virtualizáció területén, s így nagyságrendileg javítsa a Java környezetek kihasználtságát, teljesítményét és rugalmasságát.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.