A kéz érmintázatát használó biometrikus azonosítás
A megoldás azon alapul, hogy a tenyér bőre alatt futó erek az egyénre kizárólagosan jellemző egyedi mintázatot mutatnak. A tenyeret közvetlen érintkezés nélkül, infravörös szkennerrel lehet letapogatni. Ez az eljárás teljesen higiénikus, ezért különösen kórházakban és a gyakorta és sokak által használt készülékek (mint pl. a pnzkiadó ATM-ek) esetében különös jelentőségük lehet.
A szkennelés során a infravörös-közeli sugarakkal, néhány cm távolságból pásztázzák végig a tenyeret, másodpercek alatt azonosítva “tulajdonosát”. Az eljárás során a rögzített mintázatot a vizsgált személy előre felvett mintázatával vetik egybe. Mivel az erek a bőr alatt húzódnak, gyakorlatilag lehetetlen meghamisítani az azonosságot, mivel a letapogatást az sem zavarja, ha a bőr szennyezett, ellentétben az ujjlenyomattal, amelyet szennyeződés vagy az ujj sérülése eltorzíthat.
A Fujitsu a PalmSecure-t bankokban, kórházakban, egyetemeken és hatósági létesítményekben kínálja személyek autentikálására. A Siemens ID Center biometrikus szoftverét, amely a személyekről rögzített adatok rendkívül biztonságos kezelését teszi lehetővé, világszerte már számos ügyfélnél installálták a közszolgálat, egészségügy és ipar területein. A Siemensszel való biometrikus partneri viszony révén a Fujitsu számára megnyílik különösen az európai piac, míg a Siemens a kooperáció révén új komponenssel bővítheti biometrikus autentikációs kínálatát, melybe eddig az arc-, szivárványhártya- és az ujjlenyomat-felismerése tartozott.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.