Vételkörzetet bővít az econet.hu
A Budapesti Értéktőzsdén jegyzett econet.hu Nyrt. 1,4 milliárd forintos, 209%-on végrehajtott alaptőke-emelés keretében lezárta az EMG Médiacsoport Kft. (Est Média) 2007 márciusában megkezdett akvizícióját, valamint megszerezte az egészségtudatos életmód, szépség-testápolási szegmensben tevékenykedő SanOrg Kft-t és a radiocafé 98.6 tulajdonosát, a radiocafé Kft-t.
Az econet.hu Nyrt. 2007 március óta 70%-os tulajdonában álló EMG Médiacsoport Kft. maradék 30%-os részesedésének 1 milliárd forintos tranzakció keretében történt megszerzésével lezárult a Pesti Estet, az országos Est Lapokat, az akvizíció kezdete óta már integrált beltéri reklámtevékenységet (O-Zone Kft. és Boomerang Reklám Kft.) is magában foglaló, az econet.hu Nyrt. Média Üzletágának gerincét képező, a jövőben Est Média Group néven működő cégcsoport felvásárlása.
A lépés célja az volt, hogy az Est Média Group 100%-os tulajdonosaként az econet.hu Nyrt. a 2007. július 23-i közgyűlésen elfogadott új stratégiát (Média és Telekommunikáció) a Média Üzletág (Est Média Group) területén – különös figyelemmel a mai egyéb akvizíciók során megszerzett cégek integrációjára is – a lehető leghatékonyabban valósíthassa meg.
Az évtizedes múltra visszatekintő SanOrg Kft. tevékenysége a gyógyszertárakban, fitnesztermekben és az aktív életvitelhez kapcsolódó rendezvényeken terjesztett ingyenes időszaki kiadványok (pl. Fit-tár magazin) kiadására, az évente megrendezésre kerülő Fitt.Info Fesztivál szervezésére, a kedvezményekre jogosító FittKártya rendszer és a több mint 200 fitnesz/wellness és szépségápolással kapcsolatos helyszínen jelen lévő beltéri reklámtábla-hálózat üzemeltetésére terjed ki. A tulajdonosai egyéb üzleti tevékenységeitől nemrég megvált, mára profiltisztított cég 100%-ának 150 millió forintos tranzakció keretében történt megszerzésével nem csak az Est Média Group egyes ágazatai (beltéri reklám, lapkiadás, rendezvényszervezés) erősödnek meg, hanem a SANORG Kft. sok év alatt kialakított kapcsolatrendszerének felhasználásával a médiaportfolióban eddig kevésbé aktív, éves szinten több tízmilliárdos piacot jelentő fittnesz/wellness, gyógyhatású készítmények, OTC gyógyszerek, egészségmegőrzés és test-, szépségápolás-hirdetői szegmens is hatékonyabb megjelenéshez juthat. A SANORG Kft. önállóságát nem őrzi meg, az egyes tevékenységei és menedzsmentje várhatóan az idei év végéig teljesen az Est Média Group megfelelő ágazataiba integrálódnak majd.
A radiocafé 98.6 (az EstFM jogutódjaként) az FM 98.6 MHz frekvencián, budapesti regionális rádióként működik 2003. január 1. óta. A rádió napi 24 órában szolgáltatja műsorát Budapesten és 60-80 km-es vonzáskörzetében a közép-magyarországi régióban.
A kereskedelmi rádiócsatorna programjának 50%-át az igényes, modern és különleges zenei kínálat adja, további 10%-ot tesznek ki a hírek és ehhez kapcsolódó információk, a fennmaradó 40%-ban érdekes és értékes témák kerülnek feldolgozásra egy szigorúan szerkesztett adásmenetben, magazinműsorok formájában.
Az ötödik éve működő radiocafé 98.6 lefedettségi területén jelentős hallgatótáborral rendelkezik a fiatal felnőttek körében, különösen népszerű a magasabb jövedelmű, kulturálisan nyitott, aktív véleményvezérek célcsoportjában. A radiocafé hallgatóinak száma meghaladja a heti 100 000 főt, hallgatói összetétele (affinitási index) alapján a 15-39 éves célcsoportban piacvezető.
Az évek alatt folyamatosan és dinamikusan bővülő hirdetői kör, valamint a speciális műsorszerkezethez alakított egyedi kommunikációs megoldások sikeres értékesítése révén a radiocafé Kft. hirdetési árbevétele stabilan növekszik. A Sziget csoporttal kialakított stratégiai együttműködés eredményeképpen a radiocafé 98.6 élőben sugároz minden jelentősebb hazai zenei fesztiválról (Volt, BalatonSound, Sziget). Az on-air reklámfelületek mellett a csatorna saját website-ot is üzemeltet, évek óta sikerrel jelenteti meg válogatás lemezeit is „instant” márkanév alatt, valamint SMS szolgáltatást is működtet hallgatói számára az éppen adásban hallható zeneszámok lekérdezéséhez.
A 250 millió forintos radiocafé Kft. akvizíció értékét – a fenti objektív elemek mellett – a radiocafé 98.6 különlegessége, hangvételének egyedisége is növeli, ami teljesen elkülöníti az adót a kereskedelmi rádiós piactól. A zenei kínálat sokszínűsége, valamint a szöveges tartalom következetesen értékalapú szerkesztési elve olyan unikális hangvételt eredményez, amely markánsan megkülönbözteti a radiocafé 98.6-ot versenytársaitól. Az eddigi üzleti eredmények eléréséhez nagyban hozzájárult ezen minőségi szemlélet következetes érvényesítése, és ennek a hallgatói oldalon jelentkező piaci értékeinek hatékony képviselete a hirdetői szegmensben.
A radiocafé Kft. 100%-os üzletrészét megszerző econet.hu Nyrt. a rádió működésén, tartalmán, menedzsmentjén változtatni nem kíván, ugyanakkor lehetőséget biztosít az Est Média Group tagvállalataival történő szoros együttműködésre.
Az akvizíciót követően a rádió az econet.hu Nyrt. Média Üzletágának (Est Média Group) részévé válik, együtt a Pesti Est és Est Lapok kiadójával, az egyik legnagyobb indoor médiaeszköz tulajdonossal, több jelentős online tartalomszolgáltatóval (sziget.hu, eco.hu, est.hu), valamint internetes zeneáruházzal (songo.hu).
Az Est Média Group elsődleges feladata a médiaportfolióból adódó szinergiák kihasználása lesz. Ezen szinergiák több csoportba tagolhatók:
- A portfolióban rejlő kölcsönös marketinglehetőségek kiaknázása
- Zenei tartalmak hatékony értékesítése és áramoltatása.
- Online fejlesztések, tartalmak és megoldások szinergikus működtetése.
- Egységes kereskedelmi portfolió-stratégia kialakítása és piaci bevezetése.
Az econet.hu Nyrt. Média Üzletágán (Est Média Group) belüli működés nem csak a radiocafé Kft. számára jelent komoly fejlődési lehetőséget, de a rádió cégcsoportba történő belépése is pozitív hatással bír a már meglévő portfolió tagokra. Ezen lehetőségek leghatékonyabb kihasználása érdekében az Est Média Group tanácsadó testületet hív életre, melynek tagjai dr. Balázs Csaba, Gerendai Károly, Takács Gábor és Kádár Tamás (a radiocafé Kft. korábbi meghatározó tulajdonosa) lesznek.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.