Olcsóbb lett Amerikában az Xbox 360
A merevlemez nélküli Xbox 360 Core 300 helyett 280, a 20 GB-os merevlemezzel ellátott Premium verzió 400 helyett 350, a 120 GB-os Elite pedig 480 helyett 450 dollárba kerül szerdától a tengerentúlon. A rivális Sony alig egy hónapja szállította le a 60 GB-os PlayStation 3 árát Amerikában 600-ról 500 dollárra. Ám míg a Sony lépését ténylegesen az motiválhatta, hogy a vásárlók túl drágának találták konzoljukat a versenytárs termékekhez képest, addig a Microsoft döntésének hátterében valószínűleg az év végi ünnepi bevásárló szezonra való felkészülés áll. Az Xbox 360 így is rekordot döntött, mivel a Microsoft a 2005. novemberi start óta 20 hónapon át változatlan áron kínálta a játékkonzolt; a korábbi rekorder PlayStation 2-nél ez az időszak csupán 18 hónapig tartott.
Van Baker, a Gartner elemzője némileg meglepőnek találta a döntést, mivel szerinte egyfelől nem nehezedett a Microsoftra komoly vásárlói nyomás az árcsökkentést illetően, másrészt pedig a nagyjából 13%-os leárazás nem fogja számottevően befolyásolni az eladásokat. Baker álláspontja az, hogy egy konzolt elsősorban a jó játékprogramok adnak el, így például ezek nélkül az egyébként mindkét versenytársánál keresettebb Nintendo Wii sem lenne olyan sikeres. A Microsoft ezen a téren is készül az év végi szezonra, így most adják ki az Xbox-hoz a Madden NFL 08-at, míg a Halo befejező epizódja szeptember 25-én érkezik. A riválisainál egy évvel hamarabb forgalomba hozott Xbox 360-ból eddig 5,6 milliót, a Nintendo Wii-ből 2,8 milliót, a Sony PS3-ból pedig 1,4 milliót értékesítettek a tengerentúlon. Egyelőre nem tudni, hogy a Microsoft más piacokon is tervez-e hasonló árcsökkentést.
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.
Mesterséges intelligenciával felszerelt mosodai megoldásokat mutatott be az LG
Az LG Electronics (LG) a Frankfurtban megrendezett Texcare nemzetközi kereskedelmi mosodai és textilápolási kiállításon mutatta be PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsaládját. Az energiahatékonyságot előtérbe helyező új termékcsaládban számos nagy kapacitású megoldás, például 30 kg kapacitású mosó- és szárítógépek és egy 25 kg-os maximális mosási és 16 kg-os szárítási kapacitású hőszivattyús mosó-szárítógép is helyet kapott. A PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsalád bevezetésével az LG célja, hogy mind Európában, mind pedig világszerte megerősítse pozícióját a kereskedelmi ruhatisztítási megoldások piacán.