Wishdom, a kívánságok honlapja
Három hete indult és máris nagy siker az első kívánság-honlap, a wishdom.com, amely a társkeresők és az on-line aukciós házak mintájára a vágyakozóknak és a kívánságok teljesítőjének kínál lehetőséget arra, hogy egymásra találjanak. A honlap osztrák-német koprodukcióban készült és még karácsony előtt elindítják az amerikaiaknak szánt változatát.
A honlapon egyaránt regisztrálniuk kell a kívánóknak (wisher) és a kívánságok teljesítésére vállalkozóknak (giver), akik lehetnek cégek is. Napi egy kívánságot ingyen lehet elhelyezni, ha azonban egy giver ajánlatára jelentkezik valaki, azért már fizetni kell – maximum 2,59 eurót. A wishscoutok - miután ellenőrizték a kívánság hitelességét és megalapozottságát – továbbítják a jelentkező adatait a giver-nek, aki különféle feltételeket szabhat a vágyakozókkal szemben.
Nem kell csüggednie annak sem, akinek egy hónapon belül sem akad senki, aki teljesítené a kívánságát – az on-line közösség havonta szavaz arról, hogy kinek a kívánságát teljesítse a honlap mögött álló cég, a Wishdom AG. A szociális vagy kulturális töltetű különleges kívánságokat pedig a wishdom international foundation nevet viselő alapítványon keresztül váltják valóra.
A wishdom megalapítóinak célja, hogy egy adókból és kapókból álló on-line közösség jöjjön létre, ahol a cégek különleges, a kereskedelmi forgalomban nem kapható termékeiket és szolgáltatásaikat is felkínálhatják és népszerűsíthetik.
A kívánság-projektet 2005-ben hívták életre, és eddig 4-6 millió eurót költöttek a fejlesztésre. A tervek szerint két év múlva nullszaldós lesz a kívánság-biznisz, az amerikaiaknak szánt verziót pedig még karácsony előtt elindítják. A wishdom AG mögött osztrák, német és svájci magánbefektetők állnak, köztük a bécsi kommunikációs szakember, Christoph Klingler, aki a Creativclub Austria elnökségének is tagja.
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.