FreeSoft I. félév: megduplázott veszteség
A tőzsdén jegyzett FreeSoft Szoftverfejlesztő és Számítástechnikai Nyrt. az év első felében 357 millió forint veszteséget könyvelt el, szemben az előző év hasonló időszakában elszámolt 183 millió forint veszteséggel - jelentette a társaság a hétvégén a nemzetközi számviteli szabvány (IFRS) szerinti konszolidált gyorsjelentésében.
Az árbevétel 39 százalékkal 990 millió forintra csökkent részben a belföldi állami megrendelések elmaradása miatt - magyarázza a FreeSoft a jelentésben. Az árbevétel 33,5 százalékát adták a leányvállalatok, amelyek 85 millió forint üzemi veszteséggel zárták a félévet.
A konszolidáltan 386 millió forint üzemi szintű veszteséget növelte az is, hogy az újonnan kialakított üzletági szerkezet miatt magasan képzett, magas jövedelmű szakemberek kerültek a társasághoz - írja a jelentés.
Ugyanakkor a kimutatás szerint a személyi jellegű ráfordítások közel egy százalékkal 462 millió forintra mérséklődtek.
A menedzsment várakozásai szerint a második félévben növekszik a termékeladás és a szolgáltatási üzletág bevétele az első félévben megkezdett nagyobb projektek eredményeként.
Az adó- és kamatfizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti veszteség (EBITDA) az időszak alatt mínusz 101 millió forintról mínusz 370 millió forintra nőtt.
A FreeSoft 1,358 milliárd forint saját tőkéje az időszak végén kisebb volt az 1,435 milliárd forint jegyzett tőkénél. A félév végén a rövid lejáratú hitelek 87 százalékos növekedéssel megközelítették a 800 millió forintot, a hosszúlejáratú hitelek pedig 12 millió forintot tettek ki.
A FreeSoft részvényei a Budapesti Értéktőzsde B kategóriájában forognak. A részvény a pénteki tőzsdenapot 2550 forinton, az előző napinál 40 forinttal drágábban zárta, de mindössze 64 papír cserélt gazdát. A részvény legmagasabb árfolyama az elmúlt 52 hétben 2745 forint, a legalacsonyabb 2160 forint volt.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.