World Cyber Games: online felmérés az internetes multiplayer játékok hatásairól

forrás Prim Online, 2007. augusztus 25. 11:05

A múlt évi értékes és tanulságos tapasztalatok alapján a World Cyber Games főtámogatója, a Samsung, valamint a megmérettetés szervezője, az IDG idén is online felmérést indított. Ennek célja, hogy a szervezők képet kapjanak az internetes multiplayer játékok népszerűségéről, illetve az eltelt egy esztendőben ezen a területen történt változásokról.

2006-ban közel 2300-an vettek részt az internetes multiplayer játékok hatását vizsgáló, több mint kéthetes online felmérésben, amelynek az volt a külön érdekessége, hogy a témában addig hasonló még nem született Magyarországon. A hasznos és alapos eredményeket hozó kutatás révén a szervezők mélyreható betekintést és visszajelzést kaptak a gamerek világáról.

2006-ban a játékosok szokásait vizsgáló kérdésekre adott válaszok érdekes tényekre mutattak rá. Többek közt kiderült, hogy a multiplayer játékosok nem értenek egyet azokkal a feltételezésekkel, hogy a cybergame-ek egyértelműen rossz hatással lennének az emberekre. A kitöltők közül hétszázan úgy vélték, hogy a játék által sok új barátra tettek szert. Öt százalékuk úgy ítélte meg, hogy gyorsabban és hatékonyabban tud dönteni az élet minden területén, amióta internetes multiplayer játékokkal foglalkozik. Nagyon sokan (963-an) gondolták azt, hogy az ilyen játékokkal a felgyülemlett is feszültséget le tudják vezetni. Bár 2006-ban a kérdőívet kitöltők 45 százaléka képes volt akár több órára is belefeledkezni a játékba, sokan azt vallották (30 százalék), hogy a játékra fordított idő sosem ment sem a tanulás, sem a pihenés, sem az alvás rovására. Megjegyezték azt is, hogy a rendszeres játék – az előítéletekkel ellentétben – nem mosta össze előttük a valós és a virtuális világ határait.

A szervezők úgy ítélték meg, hogy érdemes utánanézni, hogy mennyire és miben módosultak ezek az eredmények. Az évről évre változó tendenciák felmérései, elemzései kiemelt jelentőséggel bírnak a számukra és sok segítséget, támpontot adnak a következő World Cyber Games programjának kialakításához.

A múlt esztendőben elhatározott terveknek megfelelően Samsung és az IDG ismét felméri a játékosok szokásait és ezzel együtt a véleményük, érdeklődésük változását is az internetes multiplayer játékokról.

Az idei kérdőív 2007. augusztus 23-tól lesz megtalálható a hu.worldcybergames.com oldalon. Az érdeklődők 2007. szeptember 16-ig küldhetik el a kérdésekre adott válaszaikat. Érdemes regisztrálni és kitölteni a kérdőívet, mert a World Cyber Games főtámogatója, a Samsung három darab értékes U3 Mp3 lejátszót sorsol ki a válaszadók között.

A World Cyber Games hazai döntőjét 2007. szeptember 2-án rendezik meg egy egész napos, ingyenes esemény keretében a Millenáris Park, Jövő Háza épületében.

Kulcsszavak: játék Samsung

Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte

Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.

2024. november 20. 15:10

A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association

A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.

2024. november 19. 19:27

Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr

Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.

2024. november 19. 11:35

Mesterséges intelligenciával felszerelt mosodai megoldásokat mutatott be az LG

Az LG Electronics (LG) a Frankfurtban megrendezett Texcare nemzetközi kereskedelmi mosodai és textilápolási kiállításon mutatta be PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsaládját. Az energiahatékonyságot előtérbe helyező új termékcsaládban számos nagy kapacitású megoldás, például 30 kg kapacitású mosó- és szárítógépek és egy 25 kg-os maximális mosási és 16 kg-os szárítási kapacitású hőszivattyús mosó-szárítógép is helyet kapott. A PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsalád bevezetésével az LG célja, hogy mind Európában, mind pedig világszerte megerősítse pozícióját a kereskedelmi ruhatisztítási megoldások piacán.

2024. november 15. 20:25

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01