Digitális angolok
A 25-35 év közötti britek között a nők 5 százalékkal több időt töltenek interneten, mint a férfiak; a 65 éves vagy idősebb britek 16 százaléka havonta 42 órát töltenek az interneten, többet bármelyik korcsoportnál; a 11 évesek több mint háromnegyed rendelkezik mobiltelefonnal, tévével és számítógépes játékokkal; a 13-15 évesek 15 százaléka rendelkezik webkamerával, míg a 10 évesek 7 százaléka büszkélkedhet ilyesmivel - idézete a BBC News honlapja a statisztikai tényeket a brit médiahatóság, az Ofcom idei átfogó jelentéséből, amely 330 oldalt tesz ki.
A felmérés során az is kiderült, hogy a gyermekek egyre többet interneteznek és mobiloznak, miközben egyre kevesebbet játszanak videojátékokkal.
A mobiltelefonok legkedveltebb másodlagos alkalmazása a fotózás (41 százalék), ehhez képest a játék (21 százalék), az internetezés (13 százalék) és a rádiózás (10 százalék) jóval elmarad népszerűségben.
A britek egyre ügyesebb aknázzák ki a digitális technika adta kommunikációs lehetőségeket, így például sokan jobban szeretik a digitális felvevőkészülékükre (DVR) rögzített műsorokat nézni, mint DVD-t.
S noha a britek egyre több digitális eszközt alkalmaznak, ez egyre kevesebb pénzükbe kerül. Jelenleg a kommunikációra költött összeg egy családban havonta átlagosan 92,65 font, ez 2005-ben 94,03 font volt.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.