ERP-be ágyazott Google-stílusú keresőt kínál az IFS
Az IFS, a globális ERP megoldásszállító integrált EAS (Enterprise Application Search – vállalati alkalmazás kereső) megoldást jelentett be. Az IFS a vezető integrált vállalatirányítási rendszer szállítók közül elsőként alkalmazza ERP-rendszerében ezt a funkciót.
Az EAS lehetővé teszi az infomunkásoknak, hogy az üzleti információkhoz az integrált vállalatirányítási rendszerbe ágyazott „Google-stílusú” keresőrendszeren keresztül férjenek hozzá. Ettől eltérően más vállalatirányítási rendszer és keresőrendszer szállítók olyan megoldásokat kínálnak, melyek kívülről kapcsolódnak az alkalmazásokhoz. Az IFS technológiai igazgatója, Dan Matthews szerint ennek a megközelítésmódnak számos hátránya van a biztonság, az alkalmazhatóság, valamint a költségek tekintetében.
„Mivel a vállalati alkalmazás kereső funkció az IFS Applications-be ágyazott, nem szükséges egyéb eszközöket vásárolni, így járulékos licencdíjak sem merülnek fel” – mondta Dan Matthews. „Továbbá nem kell számolni költséges, hónapokig tartó bevezetési projekttel a keresőrendszer üzleti alkalmazáshoz illesztésével kapcsolatosan. A keresőfunkció teljes körűen integrált. Az IFS Applications-be integrált keresőfunkcióval ki tudjuk küszöbölni a ráépülő keresőknél felmerülő problémákat, lehetővé téve ezzel a felhasználóknak, hogy sokkal előbb érzékelhessék a kereső funkció előnyeit.”
Dan Matthews szerint egy külső rendszer nehezen lehet hatékony kereső eszköz, mert nem ismeri teljes körűen az alkalmazást, illetve az abban található adatokat. Mivel az IFS EAS rendszere az IFS Applications integrált része, képes relevánsabb találatokat adni, mint egy általános kereső eszköz. Például a felhasználók megadhatják az IFS Applications EAS eszközének, hogy a keresés hatóköre a számlák, pótalkatrészek vagy vevők legyenek, ez esetben kizárólag a meghatározott hatókörnek megfelelő találatok jelennek meg.
„A biztonság egy további előnye az IFS Applications EAS eszközének a külső vállalati keresőeszközökkel szemben” – mondta Dan Matthews. „Ismerünk sajnálatos eseteket, amikor a keresőrendszeren keresztül bizonyos állományok és adatok elérhető váltak egy szervezeten belül olyan munkatársak számára, akiknek nem volt jogosultsága azok megtekintéséhez. Valószínűleg lehet készíteni olyan ráépülő keresőeszközt, mellyel ez megelőzhető, de sosem lesz olyan biztonságos, mint egy IFS vállalati keresőhöz hasonló integrált eszköz, mely automatikusan figyelembe veszi az érvényben lévő biztonsági szabályokat.”
Dan Matthews szerint a ráépülő keresőeszközök szerepe lehet, hogy strukturált és kevésbé strukturált adatok széles skálája között keressen a cégen belül, azonban nem tölthetik be egy integrált keresőeszköz szerepét.
„Különféle okokból a vállalatirányítási rendszer szállítók egy része lassan dobhatja piacra integrált keresőrendszerét” – vélekedik Dan Matthews. „Az IFS kutatási és fejlesztési erőfeszítései egyértelműen az IFS Applications értékének növelésére irányulnak. Néhány versenytársunk túl sok különböző alkalmazást forgalmaz ahhoz, hogy költséghatékonyan legyenek képesek EAS megoldást kínálni. Mások egy halom technológiát kínálnak – beleértve middleware-t - és természetesen olyan keresőeszközt kívánnak nyújtani, mely technológiáik széles skálájával használható.”
„Ez a piaci elsőség jelzés értékű az IFS megközelítésmódját illetően a technológiai fejlesztésre vonatkozóan” – mondta Alastair Sorbie, az IFS AB elnök-vezérigazgatója. „Most, hogy számos nagy múltú riválisunkat felvásárolták különféle konglomerátumok, az IFS egyike azon kevés független szoftverszállítónak, mely továbbra is jelentős erőforrásokat fektet terméke fejlesztésébe. Rendelkezünk azokkal az erőforrásokkal és azzal az elszántsággal, melyek segítségével piacvezető funkciókkal tudjuk fejleszteni IFS Applications rendszerünket, ugyanakkor elég agilisak vagyunk ahhoz, hogy nagyobb versenytársainkat megelőzve mutassuk be ezeket.”
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.