A Sanyo kiszáll a mobiltelefon-üzletágból
A nagy múltú és egyben ma is prosperáló japán elektronikai cégek közül többnek gondjai vannak jelenlegi helyének megtalálásával a változó piaci körülmények között. Gondoljunk csak a plazmatelevízió-gyártásban rövid de költséges kiruccanást tett Sonyra, vagy a hasonló területen önmagát kereső Matsushitára, mely korábban többek között az audiótechnika világában a Technics, majd manapság leginkább a Panasonic márkanévről ismeretes. A készülékgyártásba a Sanyo a felfutó ágban szállt be, amikor az akkor még független Ericsson és a finn Nokia párharca által uralt piacon volt hely új szereplőknek. A modellek hihetetlenül felgyorsult fejlesztési üteme, mely egyben a modellváltás szinte értelmetlennek tűnő sebességen történő tartásával jár együtt, azonban egyértelművé tette, hogy nincs olyan sok gyártó számára hely, mint ahogy az eredetileg feltételezhető volt. A hatalmas fejlesztési költségek és a piac tempója egyben beszűkülő kereslettel jár együtt, így csak a nagyobbak tudnak lábon maradni. A Sanyo ezt a saját bőrén tapasztalta meg, és úgy döntött, hogy presztízsmodellek kiadásából adódó állandó veszteségek lenyelése helyett elegánsan távozik az iparágból, tervezési és gyártási kapacitását 50 milliárd yenért, nagyjából 435 millió dollárért eladja a Kyocerának.
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.