A Matsushita nem száll ki a plazmatévézésből, sőt
Szinte nehezebb olyan nevet mondani a nagy gyártók közül, aki nem szállt ki a plazmatévék piacáról, gondoljunk csak a Philipsre, a Sony-ra, vagy az LG-re. A még megmaradt piaci szereplők csökkenő eladásokkal és az egyre olcsóbb és nagyobb LCD konkurenciával küzdenek. Éppen ezért teljesen meglepő hír, hogy a Matsushita nemhogy óvatosan bánik gyártásával, de megduplázni készül a termelést. A jelek szerint mindent egy lapra tesz fel a vállalat, amikor a 42 inches panelek havi 180 ezres termelését 360 ezerre készül növelni, különösen, miután ez a kategória relatíve igen olcsó, szinte belépőszintű pozícióba csúszott vissza az LCD televíziók kínáltában. A plazma fő gondja nem is az egyelőre nem teljesen megoldott korai elöregedés, de az LCD panelek egyre nagyobb méretben és tömegben, tehát egyre olcsóbban történő előállítása. Ezek után még meglepőbb, hogy a japán gyártó hatalmas, 2,44 milliárd dolláros költséggel egy vadonatúj gyárat is megnyitni készül 2009 májusában. Egyelőre kérdéses, lesz-e kereslet erre a kapacitásra is, ám a Matsushitánál szemmel láthatóan a plazma térvesztésének megállásában, és a trend megfordulásában bíznak, a jelek szerint azonban ezzel szinte egyedül vannak a piacon.
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.
Mesterséges intelligenciával felszerelt mosodai megoldásokat mutatott be az LG
Az LG Electronics (LG) a Frankfurtban megrendezett Texcare nemzetközi kereskedelmi mosodai és textilápolási kiállításon mutatta be PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsaládját. Az energiahatékonyságot előtérbe helyező új termékcsaládban számos nagy kapacitású megoldás, például 30 kg kapacitású mosó- és szárítógépek és egy 25 kg-os maximális mosási és 16 kg-os szárítási kapacitású hőszivattyús mosó-szárítógép is helyet kapott. A PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsalád bevezetésével az LG célja, hogy mind Európában, mind pedig világszerte megerősítse pozícióját a kereskedelmi ruhatisztítási megoldások piacán.