Vállalati levelezőszolgáltatót vesz a Yahoo, 350 millió dollárért
Milkovits Gábor, 2007. szeptember 18. 20:39
A Yahoo bejelentette, hogy 350 millió dollárért megveszi a Zimbra nevű, vállalati online levelezőszolgáltatást és kapcsolódó alkalmazásokat kínáló céget.
A Zimbra nem véletlenül lett fontos a Yahoo számára, mivel a társaság terméke közvetlen versenytársa a Microsoft Exchange-nek és a Google hasonló megoldásának. A cég 2005-ben mutatta be saját fejlesztésű szoftvercsomagját, amely a vállalati e-mail mellett naptár- és különféle professzionális kollaborációs alkalmazásokat is tartalmaz és annak ellenére, hogy web-alapú, a számítógépre telepített megoldásokéval egyenértékű komfortot nyújt a felhasználóknak. A Zimbra azóta olyan népszerűnek bizonyult, hogy jelenleg 1300 vállalatnak, illetve nagyjából 9 millió felhasználónak kínál komplex online szolgáltatást, mobilszolgáltató-partnerein keresztül akár PDA-n vagy okostelefonon is. A cég elsősorban az amerikai felsőoktatásban rendelkezik nagyszámú jelentős partnerrel, de általában is népszerű a vállalati és közületi piacon, mivel célzottabban kiszolgálja ezeket az ügyfeleknek az igényeit, mint mondjuk a Google eredetileg mezei felhasználóknak tervezett alkalmazásai. És ha mindez még kevés lenne a jóból, a Zimbra szoftverei nyílt forráskódokon alapulnak, ami azt jelenti, hogy a Yahoo könnyedén integrálni tudja majd őket más üzleti alkalmazásokkal, a piac igényeitől függően.
Amint az közismert, a Yahoo éles versenyben van a Google-al és a Microsofttal azért, hogy minél több ügyfelet szerezzen egyre sokoldalúbb online szolgáltatásainak. Ezen belül a vállalati szektor jelentősége folyamatosan nő, így a Yahoo egyébként igencsak fajsúlyos befektetése minden valószínűség szerint kifizetődő lesz. A felvásárlás után a Zimbra 100 százalékban a Yahoo tulajdonába kerül, a mostani százfős csapatot pedig továbbra is Satish Dharmaraj, a cég társalapítója és vezérigazgatója irányítja majd, közvetlenül Brad Garlinghouse, a Yahoo kommunikációért és közösségi megoldásokért felelős alelnöke alá rendelve. A Yahoo nemrég megújított online levelezőjének, a Yahoo Mail-nek mintegy 250 millió felhasználója van világszerte.
Amint az közismert, a Yahoo éles versenyben van a Google-al és a Microsofttal azért, hogy minél több ügyfelet szerezzen egyre sokoldalúbb online szolgáltatásainak. Ezen belül a vállalati szektor jelentősége folyamatosan nő, így a Yahoo egyébként igencsak fajsúlyos befektetése minden valószínűség szerint kifizetődő lesz. A felvásárlás után a Zimbra 100 százalékban a Yahoo tulajdonába kerül, a mostani százfős csapatot pedig továbbra is Satish Dharmaraj, a cég társalapítója és vezérigazgatója irányítja majd, közvetlenül Brad Garlinghouse, a Yahoo kommunikációért és közösségi megoldásokért felelős alelnöke alá rendelve. A Yahoo nemrég megújított online levelezőjének, a Yahoo Mail-nek mintegy 250 millió felhasználója van világszerte.