Gordos Géza köszöntése - konferenciával
Gordos Géza a BME Távközlési és Médiainformatikai Tanszék (TMIT) egyetemi tanára, aki közel negyven éve alapította a gépi beszédfeldolgozási labort, továbbá a 15 éve az Ericssonnal közösen létrehozott Nagysebességű Hálózatok kutatólaboratórium alapító elnöke. 1960-ban szerzett villamosmérnöki diplomát a BME-n. Ő indította el a beszédkommunikációs területen a kutatást és fejlesztést 1969-ben. Ez a munka azóta is megszakítás nélkül folyik a beszédfeldolgozás gyakorlatilag minden jelentős területén. Magyarországon ez a beszédkutatási oktató-kutató hely rendelkezik a legszélesebb tudományos spektrummal, a legnagyobb létszámmal és a legjelentősebb eredményekkel. Kiemelkedőek az eredmények és a több évtizedes tapasztalatok a beszédtechnológia ipari alkalmazása mellett a fogyatékos (beszéd- és látássérült) emberek támogatására szolgáló rendszerek általános technológiák adaptációjával történő megvalósításában. Jelenleg beszédkutatási munka a tanszéken három laboratórium keretében folyik.
A hetvenes évek közepén Gordos Géza vendégprofesszorként és egy távközlési mérőműszergyár tanácsadójaként dolgozott Angliában. 1991 és 1997 között a műegyetem kutatási rektorhelyettese, a Matáv 1993-as privatizálásáig a társaság igazgatótanácsának elnöke volt. 1999-2002-ben Széchenyi professzori ösztöndíjas volt, 2004-ben megkapta a Magyar Köztársaság Tisztikeresztje (polgári tagozat) kitüntetést. Néhány további a 32 szakmai díja, kitüntetése közül: Széchenyi-díj (2000); The European Information Technology Prize (1996); Certificate of Achievement, Technical Cooperation Program in Regulatory Reform (1995, USA); Gábor Dénes díj (1994); Kempelen Farkas díj (1991); Puskás Tivadar díj (1983, 2000); Akadémiai díj (1999); Akadémiai Szabadalmi Nívódíj (1997); nívódíj a Gordos-Takács: Digitális beszédfeldolgozás című könyvért (1984).
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.