Átalakítja szervezeti struktúráját a Magyar Telekom
A Magyar Telekom igazgatósága mai ülésén döntést hozott a társaság irányítási és szervezeti struktúrájának átalakításáról.
A Magyar Telekom ügyvezetése új irányítási struktúrát dolgozott ki, amely az egyes ügyfélszegmensek alapján határozza meg a csoport működési modelljét. A stratégiai célok elérése érdekében kialakított új irányítási struktúrát az igazgatóság jóváhagyásával 2008. január 1-jével vezetik be. A változások érintik az üzletágak szervezetét, tevékenységi körét és a felsővezetés tagjainak felelősségi területeit. A legfontosabb változások a következők:
- Az újonnan létrejövő "lakossági szolgáltatások üzletág" tartalmazza mind a mobil-, mind a vezetékes lakossági termékek és márkák (T-Mobile, T-Com, T-Online) teljes körű marketing-, értékesítési és ügyfélkapcsolati tevékenységét.
- A "vállalati szolgáltatások üzletág" a kiemelt üzleti partnerek (a nagyvállalati ügyfélkör), valamint a kis- és középvállalati ügyfélkör részére nyújt T-Systems márkanév alatt mobil- és vezetékes távközlési, valamint infokommunikációs és rendszerintegrációs szolgáltatásokat, amely magába foglalja a marketing-, értékesítési és ügyfélkapcsolati tevékenységeket.
- Létrejön az "új üzleti területek és üzletfejlesztési üzletág", mely a tartalom, média és egyéb, nem hozzáférési szolgáltatásokat tartalmazza, valamint az új üzleti területek fejlesztéséért és az innovációs tevékenység koordinálásáért felel. Ennek megfelelően ide kerülnek a T-Online Magyarországból 2007 októberétől kiváló média- és tartalomszolgáltatási tevékenységek is.
- A jelenlegi informatikai irányítási terület kibővül mind a mobil-, mind a vezetékes hálózatirányítási és hálózatfejlesztési tevékenységgel. Ennek megfelelően létrejön a műszaki és informatikai irányítási terület.
A felsővezetői pozíciók száma nem változik, a csoport operatív irányításáért felelős ügyvezető bizottság ezután is 7 tagú marad (az elnök-vezérigazgató és 6 vezérigazgató-helyettes). A lakossági szolgáltatások üzletág vezetésével Winkler János vezérigazgató-helyettest (a mobilszolgáltatások üzletág jelenlegi vezetőjét), a vállalati szolgáltatások üzletág vezetésével Papp Istvánt, az új üzleti területek és üzletfejlesztési üzletág vezetésével pedig Simó György vezérigazgató-helyettest (a vezetékes szolgáltatások üzletág és a T-Online Magyarország jelenlegi vezetőjét) bízta meg az igazgatóság. A kibővült műszaki és informatikai irányítási terület vezetését továbbra is Maradi István látja el mint műszaki vezérigazgató-helyettes, míg a gazdasági, illetve humán erőforrás vezérigazgató-helyettesi posztot továbbra is Thilo Kusch és Somorjai Éva tölti be.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.