A Magyar Telekom megállapodott az érdekképviseletekkel a létszámleépítésről
A Magyar Telekom az elmúlt időszakban számos integrációs lépést hajtott végre szervezetének egyszerűsítése és karcsúsítása érdekében. A T-Mobile Magyarország tavaly márciusi beolvasztása, valamint idén októberben a T-Online hozzáférési üzletágának és az Emitelnek az anyavállalatba történt integrálása lehetővé teszi a párhuzamos tevékenységek megszüntetését, valamint a folyamatok és a csoport működési struktúrájának egyszerűsítését. A szervezteti modell átalakításáról született közelmúltbeli döntés további lépést jelentett az ügyfélközpontúbb és hatékonyabb működési struktúra kialakításában. A további hatékonyságjavítási intézkedések és létszámleépítés megvalósítása érdekében a vezetés megkezdte az érdekképviseletekkel való tárgyalásokat, melyben ma megállapodás született.
A mai döntésnek megfelelően a csoportszintű létszámleépítés várhatóan további 24 milliárd forint végkielégítésekkel kapcsolatos ráfordítást tesz szükségessé idén a negyedik negyedévben. (2007. első félévben 7,3 milliárd forint volt a létszámleépítéssel kapcsolatos költség és elhatárolás.) Az idén már korábban végrehajtott elbocsátások és jelen létszámleépítési megállapodás éves szinten várhatóan 13 milliárd forint megtakarítást eredményez a csoportszintű személyi jellegű ráfordításokban. Az érdekképviseletekkel kötött megegyezés tartalmazza az anyavállalat állományban maradó munkatársainak 2008. márciusban esedékes 5,5%-os bérfejlesztését is. Mindezek következtében a csoportszintű, működési tevékenységekhez kötődő személyi jellegű ráfordítások mértéke várhatóan 5%-kal csökken jövőre. Az elbocsátások jelentős része 2007. utolsó munkanapjával valósul meg, így a csoportlétszámra gyakorolt hatása 2008. első negyedévben jelentkezik. A létszámleépítés várhatóan 15%-kal csökkenti a csoport összlétszámát 2008. év végére a 2007. június végi állapothoz képest.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.