Tihanyi panoráma a digitális jövőbe
2007. október 16-17-én ismét Tihanyban kerül megrendezésre az Internet Hungary konferencia, amelyen 20 előadás, 10 fórum és több workshop segítségével mutatják be a közel 1000 fős közönség számára az internetben rejlő lehetőségeket, konkrét, a mindennapi életünkben alkalmazható ötletek és tippek formájában.
Az esemény egyik előadója Ian Neild a Britisch Telecom futurológusa egy idővonal segítségével vázolja a rövid és távoli jövőt. Célja nem az öncélú kutatás, hanem a kedvező technológiák érzékeltetése, mi az, ami bennünket támogat, és aminek segítségével magunk is sikeresek lehetünk.
Hova tart a technika fejlődése? Miként változtatja meg a társadalom és az egyén hétköznapjait? Hogyan nyer teret a mindennapokban? Ian Neild előadásából ráébredhetünk, milyen találékonyak vagyunk önmagunk, társadalmunk építésében és rombolásában.
Azok, akik esetleg még mindig tartanak attól, hogy láthatóvá válnak az internet használata során, ötleteket kaphatnak, miként védhetik magunkat a figyelő szemektől. (Web2.0 helyett web 1.984?) De az is kiderül, hogyan válhatunk láthatóvá, elérhetővé ügyfeleink, barátaink számára, hogyan tűnhetünk ki az információ-sokadalomból. És ami még fontosabb, hogy válhatunk láthatóvá a Magyarországon internetet használó 3,5 millió ember számára.
Az internet mellett komoly szerepet kapnak a mobilkommunikációhoz kapcsolódó témák is. John Strand dán szakértő a mobilvilág üzleti és média lehetőségeit tárja a látogatók elé. Meglátása szerint az egyes felületek találkozásával, a technikák összekapcsolásával új üzleti területek bontakoznak ki. A szakember a pénzügy, a telekommunikáció és a média (szent)háromságát mutatja be előadásában.
Dr. Dan Herman a nemzetközi konferenciák keresett előadója, média-kommentátor számos könyv, cikk és e-könyv szerzője, önmagát „Előnykovács”-ként, azaz versenyelőnyt kovácsoló szakértőként pozícionálja. Doktori disszertációjának témája „A hipnózis alkalmazása a márkaépítés területén” volt. Előadásában bemutatja, miként kombinálja a kompetitív stratégiát a megfelelő üzleti modellel és márkastratégiával, és ezek segítségével hogyan alkot integrált, megkülönböztető sikerformulákat egy adott szervezet vagy márka számára.
A 2007-es Internet Hungary konferencia részleteiről és programjáról többet olvashat a www.mediahungaria.hu weboldalon.
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.